آموزش: کلاس های کلیه مدارس به صورت حضوری از 5 فروردین برگزار می شود

آموزش: کلاس های کلیه مدارس به صورت حضوری از 5 فروردین برگزار می شود

روز جدید رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: تمامی مدارس از 14 فروردین ماه به صورت حضوری آموزش می بینند و این امکان وجود دارد که در صورت عدم رعایت این مصوبه، امکان ادامه اقدامات وجود داشته باشد. ” وی افزود: دانش آموزان از نیمه آبان ماه به صورت نامنظم در مدرسه حضور پیدا کردند.

خبرگزاری صدا و سیما: معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: تمامی مدارس از 14 فروردین ماه آموزش های حضوری برگزار می کنند و این امکان وجود دارد که در صورت عدم رعایت این مصوبه، امکان پیگیری وجود داشته باشد.

رضوان حکیم زاده با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری افزود: دانش آموزان از نیمه آبان ماه به صورت نامنظم در مدرسه حضور پیدا می کنند.

وی ادامه داد: در همه مدارس برای دانش آموزان وقت داشتیم فقط الگوی حضور و غیاب آنها متفاوت بود.

حکیم زاده گفت: حضور کامل بر اساس تصمیم ستاد ملی تاج و تخت بوده است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: مقرر شد رویه جدیدی اعلام شود، اما نه اینکه در گذشته تجربه نداشته باشیم، دستورالعمل های متعددی را با همکاری وزارت بهداشت تهیه کرده ایم، بنابراین آخرین تصمیمات باید متناسب با آن باشد. فصلی و آنها را به مدارس بفرستید.

وی افزود: طبق گزارش های وزارت بهداشت، مدارس از جمله مکان هایی هستند که دستورالعمل های بهداشتی بیشترین رعایت را دارند.

حکیم زاده گفت: امیدواریم با تجربیات گذشته که کسب کرده ایم، تمایل خانواده ها و همکاری همه نهادها بتوانیم حضور ایمن دانش آموزان را در کلاس های درس تضمین کنیم و از زمان باقی مانده تا پایان مدرسه استفاده کنیم. سال برای جبران بخشی از افت تحصیلی.”

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش افزود: تصویب ستاد ملی مبارزه با تاج و تخت برای همه دستگاه ها الزامی است و در وزارت آموزش و پرورش همه مدارس اعم از دولتی و غیردولتی مشمول این مصوبه خواهند بود.
وی ادامه داد: با توجه به پیگیری خانواده ها، اشتیاق دانش آموزان و آمادگی همکاران، مشکل چندانی برای حضور در کلاس ها نخواهیم داشت، اما در صورت تخلف مدرسه ای از این تصمیم، توسط تیم های نظارتی رصد می شود. طبق دستورالعمل.»

حکیم زاده گفت: یکی از وظایف مرکز سنجش عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش نظارت بر اجرای مصوبات است و تمامی مدارس و نهادهای زیر نظر وزارت آموزش و پرورش تحت نظارت این مرکز و جایگزینی برای آموزش ابتدایی و متوسطه ما بر مدارس نظارت خواهیم کرد و مشکلی نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: با نظارتی که از منطقه، مدرسه و استان شروع می شود، تمامی مدارس از 14 فروردین ماه به صورت حضوری آموزش می بینند و احتمالاً در صورت عدم رعایت این مصوبه، این امکان وجود دارد. ادامه هید.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: مطالعات مختلفی در خصوص تأثیرات آموزش حضوری و ادامه تحصیل از طریق فضای مجازی بر رشد عاطفی و اجتماعی و مهارت های ارتباطی دانش آموزان انجام شده است. این امر به ویژه در دوره ابتدایی بیشتر بود، اما به جنبه های عاطفی و تربیتی نیز آسیب زیادی وارد کرد.

حکیم زاده افزود: بچه ها با رفتن به مدرسه نظم زندگی را از صبح زود یاد گرفتند و همین امر به آنها کمک کرد تا آداب زندگی را بیاموزند، به همین دلیل تعطیلی رودرروی آموزش آسیب های زیادی به بچه هایی که شب ها دیر می خوابند وارد کرد. صبح و شب دیر از خواب بیدار می شود. انفعال دانش آموزان پیامدهایی برای سلامت جسمانی آنها و همچنین آسیب جدی به رشد مهارت های ارتباطی دانش آموزان دارد. بچه ها برای تجربه بعد اجتماعی آموزش و یادگیری مهارت های زندگی از مدرسه می گذرند و یکی از آسیب های عمده یادگیری حضوری و غیر حضوری رشد مهارت های ارتباطی به ویژه برای دانش آموزان کلاس اول و دوم بود که قرار بود زندگی مدرسه ای داشته باشند. . اما آنها مجبور شدند به جای حضور در مدرسه و تعامل با دوستان و همسالان، این تجربه را از طریق یک قاب کوچک موبایل داشته باشند.

وی ادامه داد: علاوه بر کاهش یادگیری، سازمان جهانی بهداشت نیز تاکید کرد که آسیب های روانی دانش آموزان کمتر از آسیب های سایر حوزه ها نیست و رشد اجتماعی کودکان در این زمینه نگران کننده است و امیدواریم با فرصت اندکی حضور در مدرسه.

حکیم زاده گفت: در دو سال گذشته آموزش های متنوع و متعددی به دانش آموزان ارائه کرده ایم و بقیه افراد جامعه از جمله والدین آنها از طریق رسانه، مدرسه و شبکه شاد و در دوره هایی که سطح رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط دانش آموزان بسیار بالا بود و فکر می کنم با توجه به آموزش هایی که دانش آموزان دریافت کردند، مشکلی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی نخواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: در کشورهای دیگر با وجود اینکه فناوری پیشرفته ای دارند، اما به دلیل ترس از افت تحصیلی خیلی سریع شروع به یادگیری مستقیم کردند، موضوع سوادآموزی بستری است برای نسل و فضای مجازی، هر چقدر هم پیشرفته باشد، هرگز برای دانش آموزان در تحصیل. این بستر مناسبی برای یادگیری مهارت های سواد ابتدایی نیست، زیرا پایه ای برای یادگیری مادام العمر است، بنابراین ما نگرانی های جدی به خصوص در مورد مهارت های نوشتاری دانش آموزان دبستانی داریم، زیرا آنها نسبت به مهارت های دیگر آسیب دیده اند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: امیدواریم با همکاری خانواده ها، نظارت مدیران مدارس و تلاش معلمان بخشی از افت تحصیلی نگران کننده نسل آینده را جبران کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید