تمامی امتحانات مدارس استان قزوین به صورت حضوری برگزار می شود

وی در خصوص روش های نظارت بر رعایت اصول بهداشتی در مدارس افزود: بر اساس بخشنامه مدارس موظف به تشکیل کمیته بهداشت و درمان هستند که این امر در تمامی مدارس نواحی آموزشی استان انجام می شود، بنابراین در کمیسیون بهداشت؛ مراقب، مدیر و معاون مدرسه، انجمن اولیا و مربیان و نماینده معلم حضور دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: این افراد کلاس درس و سلامت مدرسه را طبق دستورالعمل بررسی کرده اند تا انطباق امکانات با استانداردهای اعلام شده را ارزیابی کرده و در این زمینه به ما پیشنهاد دهند. “

عسگری ادامه داد: همچنین دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل دفاع و سرپرستان ستاد فرماندهی ولیعهد استان حداقل هفته ای یک بار به چندین مدرسه مراجعه می کنند و به ما گزارش می دهند، بنابراین در هر مدرسه ای که استانداردها را رعایت نمی کند. پروتکل ها، اصلاحات مشاهده، یادداشت و درخواست می شود.

وی ادامه داد: اگرچه آموزش به ویژه آموزش حضوری برای ما مهم است، اما سلامت دانش آموزان و آرامش خاطر والدین از اهمیت بیشتری برخوردار است، بنابراین تلاش می کنیم اعتماد و اطمینان والدین را جلب کنیم تا آنها را متقاعد کنیم که فرزندانشان او گفت که مدرسه مشکلی برای سلامتی ندارد.
هیچ اجباری برای دانش آموزان برای حضور در مدارس مانند گذشته نداریم

وی افزود: در این راستا از همه مدیران و معلمان خواستیم تا پروتکل های 06 و 07 را که اکیداً از سوی وزارت بهداشت اعلام شده و رعایت فاصله اجتماعی و تهویه مطبوع در کلاس را در نظر گرفته اند، رعایت کنند، زیرا شرط اصلی است. “آنها برای کلاس های حضوری هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اذعان داشت: خوشبختانه گزارشی که از ستاد کرونا دریافت کردیم نشان می‌دهد که بیشترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بین تمام دستگاه‌های دولتی در مدارس است.

عسگری در پاسخ به اینکه آیا دانش آموزان ملزم به حضور در کلاس هستند، گفت: ما چندان علاقه ای به استفاده از واژه اقتدار و اجبار نداریم، اما به عنوان یک نظام آموزشی موظفیم شرایط و فضا را برای ارائه آموزش مطلوب فراهم کنیم. انجام شد و اکنون والدین کسانی هستند که باید تصمیم بگیرند دانش آموزان به مدرسه بروند.

این مقام مسئول تصریح کرد: تحت هر شرایطی هیچ اجباری برای حضور دانش آموزان در مدارس مانند گذشته نداریم و به تمامی مدارس اعلام کرده ایم که با توجه به شرایطی که دارند تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.
او گفت که رویکرد ما یادگیری ترکیبی است، یعنی. وی گفت: آموزش حضوری در کنار روش‌های آموزشی مجازی و سایر روش‌های آموزشی، رفع اشکال در مدارس است، بنابراین از معلمان می‌خواهیم دروس را در فضای مجازی بارگذاری کنند و دانش‌آموزان در مدت کوتاهی مشکلات خود را در مدرسه حل کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: تمامی امتحانات دانش آموزان به صورت حضوری برگزار می شود و به هیچ وجه به امتحانات نیمه حضوری فکر نمی کنیم، زیرا معتقدیم آزمون هایی که در سال گذشته در فضای مجازی برگزار شد، معتبر بوده و فاقد شرایط لازم است. قابلیت اطمینان لازم

تاکنون گزارشی مبنی بر افزایش تاج گذاری در بین دانش آموزان روستایی نداشته ایم

عسگری ادامه داد: به عنوان مثال میانگین نمرات دانشجویان فیزیک ما در سال گذشته 7 امتیاز بیشتر از سال قبل بوده است، در حالی که می دانیم این غیرواقعی است، بنابراین تصمیم داریم تمام آزمون ها را به صورت حضوری و گروهی و بر اساس ضوابط خاص بر روی چنین نگرانی وجود ندارد.

این مقام مسئول اذعان داشت: به دانش‌آموزان مبتلا به بیماری عروق کرونر زمان دیگری برای خودآزمایی داده می‌شود، اما تنها آزمونی که نمی‌توانیم تکرار کنیم، آزمون پایانی سال گذشته برای پایه دوازدهم است که در آذرماه برگزار می‌شود. اگر در این آزمون ها شرکت نکنند، فرصت را از دست خواهند داد.

وی در خصوص فراوانی تاج گذاری در بین دانش آموزان افزود: اخبار تایید نشده ای در فضای مجازی مبنی بر افزایش فراوانی تاج گذاری در کشور منتشر می شود که بعضا صحت ندارد. خوشبختانه گزارشی مبنی بر افزایش ابتلا به کرونا در استان نداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: قبل از بازگشایی مدارس تعدادی از دانش آموزان به دلیل حضور خود و خانواده هایشان در جامعه مشمول تاج بودند. روزانه اخباری در مورد پرونده دانشجویان و معلمان درگیر در رشته پزشکی دریافت کردیم پس از بازگشایی دلیلی برای افزایش تعداد دانشجویان مبتلا نسبت به قبل وجود ندارد.

عسگری در پایان با بیان اینکه تاکنون بیش از 103 هزار و 800 دانش آموز این واکسن را دریافت کرده اند، گفت: بیش از 99 درصد از دانش آموزان واجد شرایط نوبت اول و بیش از 74 درصد نوبت دوم واکسن را دریافت کرده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید