طرح های آموزشی نیمه حضوری 97 در استان قزوین / اکثر مدارس قزوین بیش از 20 سال قدمت دارند.

وی افزود: برخی از پروژه های دولتی پس از شروع ساخت به مرحله اجرا می رسد اما به دلیل برخی مشکلات از جمله کمبود اعتبار متوقف می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در حال حاضر یک هزار و 124 واحد آموزش و پرورش در استان قزوین وجود دارد و در حال حاضر 97 پروژه نیمه کاره با 55 درصد پیشرفت در استان داریم و 50 طرح نیز باید تا پایان شهریورماه امسال به بهره برداری برسد.

وی گفت: 757 کلاس درس از 121 مکتب دارای بخاری گازی هستند. وی افزود: با تلاش مجموعه تعمیرات استانداری قزوین تمامی بخاری های گازی مدارس استان باید مونتاژ شود و تا پایان شهریورماه بخاری گازی نخواهیم داشت.


موتورخانه های فرسوده یکی از مشکلات مدارس روستایی است


سیاهکالی مرادی گفت: یکی دیگر از مشکلات مدارس استان وجود موتورخانه های فرسوده است که البته این مشکل در دو سال اخیر به دلیل بیماری عروق کرونر به دلیل تعطیلی کلاس ها و موتورخانه ها چندان محسوس نبوده است. “

وی گفت: تعداد مدارس مجهز به یخچال و کولر بسیار محدود است اما سیستم گرمایشی و موتورخانه مدارس باید فعال باشد تا دانش آموزان در فصل سرما با مشکل مواجه نشوند.

این مسئول تاکید کرد: با توجه به مشکل خرابی خودروها در مدارس به نظر می رسد باید مبلغ قابل توجهی برای این امر در استان قزوین اختصاص داده شود چرا که با حضور مدارس و بازدیدهایی که از این مدارس داریم مدیران گلایه و اظهار نظر می کنند. “آنها نگران هستند.

سیاهکالی مرادی خاطرنشان کرد: متاسفانه در بحث آبرسانی و سرویس بهداشتی مدارس مشکلاتی وجود دارد چرا که تاکنون 72 سرویس بهداشتی ساخته شده و 19 سرویس بهداشتی نیز در دست ساخت است. علاوه بر این، بسیاری از مدارس نیاز به بهبود آب آشامیدنی و بهداشت دارند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: تقریباً در تمامی مناطق 14 گانه و آموزش و پرورش استثنایی استان برنامه های متمرکز به مناسبت هفته معلم برگزار و تمامی تصمیمات آخرین جلسه شورای آموزش و پرورش اجرایی شد.


130 دبستان در استان تحت پوشش آموزش مهارت های زندگی قرار گرفتند


مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: با توجه به محوریت استانداری قزوین در آموزش مهارت های آموزشی، فرهنگی و زندگی کارگروه فرهنگی-آموزشی با هماهنگی معاونت پرورشی و معاونت پرورشی تشکیل شد.

وی افزود: برای این منظور 130 دبستان در استان تحت پوشش آموزش مهارت های زندگی 10 ساعته با هدف دانش آموزان، اولیا و کارکنان مدارس با همکاری شورای هماهنگی منطقه ای مبارزه با مواد مخدر قرار گرفتند.

سیاهکالی مرادی گفت: در نظام نمادین مدارس بیشترین موضوعات مراقبت، سلامت، اجتناب از خطر و ارائه آموزش های مهارتی برای ارتقای خودمراقبتی و پیشگیری و کاهش آسیب ها و انحرافات است.

وی افزود: برای سال تحصیلی آینده مقرر شد با مساعدت معاونت آموزش ابتدایی همکاران و معلمان دوره توانمندسازی با تبیین نقش مشاوره برگزار شود و از طریق شبکه مجازی در گروه معلمان ابتدایی مهارت های فرزندپروری انجام شود. هفتگی توسط کارکنان مرکز مشاوره «ارائه می شود.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: برای کلیه کودکان ترک تحصیل پرونده تشکیل و اسامی دانش آموزان با توجه به آدرس، منطقه و منطقه برای شناسایی و ردیابی ارسال شد. تعدادی از بچه ها شناسایی و مشکلاتشان حل شد، دسترسی خاصی برای شهروندان نداریم، چون متاسفانه تغییر محل زندگی را برای ما سخت می کنند.



انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید