امتحانات دوره اول و دوم متوسطه به صورت حضوری برگزار می شود


وی با بیان اینکه امتحانات داخلی مدارس از 11 تا پایان دی ماه دو هفته است، افزود: امتحانات دانش آموزان مقطع ابتدایی نیز به صورت سنجش تشریحی بوده و امتحان نهایی نخواهد داشت.


رئیس سازمان سنجش آموزش و پرورش استان قزوین گفت: بر اساس مصوبه ابلاغی، در صورت امکان حضور فیزیکی دانش آموزان در مدارس، آزمون حضوری برگزار می شود که خوشبختانه در استان قزوین ارائه می شود.


وی افزود: آزمون داوطلبان و بزرگسالان آزاد و همچنین بازمانده یا تجدید شهریور ماه در پایه دوازدهم که نهایی است از 2 تا 27 دی ماه برگزار می شود.

جلیلوند گفت: مجوز برگزاری آزمون از طریق ستاد ملی تاج و تخت در کشور اعلام شده است که باید در این مدت برگزار شود.

ارزشیابی در دوره ابتدایی توصیفی و فرآیندی است


وی گفت: به دلیل اینکه ارزشیابی دوره ابتدایی توصیفی و فرآیندی است، معلمان با توجه به ابزاری که در اختیار دارند از جمله دفترچه کار، کاغذ یا تست عملکرد، چک لیست و ثبت مشاهدات، مدارک خود را جمع آوری و نتیجه را اعلام می کنند.


رئیس سازمان سنجش آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در صورتی که مدارس اول، دوم یا ششم ابتدایی بخواهند برای اطمینان بیشتر آزمون عملکردی و حضوری برگزار کنند، امکان بررسی معلمان نیز وجود دارد.


وی گفت: کلیه امتحانات پایه دوازدهم با رعایت پروتکل های بهداشتی و با ارائه کارت واکسیناسیون توسط دانش آموزان و رعایت فاصله یک متر و 80 متری انجام می شود.


جلیلوند گفت: با توجه به اینکه 20 درصد دانش آموزان در آزمون 21 دی ماه شرکت می کنند، مشکل چندانی در زمینه فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل نخواهیم داشت.


وی گفت: ما مطیع دستورات ستاد فرماندهی کل کشور در خصوص نحوه بازگشایی مدارس در شرایط تاج هستیم و هرگونه ابلاغیه از سوی آنها را اجرا خواهیم کرد.

Impact هیچ آموزش یا فرآیندی مانند آموزش حضوری نیست

این ستاد با اشاره به تاثیر آموزش حضوری بر موفقیت تحصیلی دانش آموزان گفت: تاثیر هر نوع آموزش و فرآیندی مانند آموزش حضوری نیست. اگرچه تلاش معلمان، دانش آموزان و والدین با کمبود کلاس چند برابر شده است، اما همچنان نگرانی هایی در مورد کیفیت آموزش وجود دارد.


وی گفت: در ابتدای سال تحصیلی، سنجش اولیه دوره اول و دوم متوسطه را در سطح کشور انجام دادیم تا متناسب با نتایج و دانش آموزان برای ورود به فضای واقعی برنامه ریزی شود. اعتماد به نفس داشته باش.”


جلیلوند افزود: نمی توان از نظر کیفیت حضور یا عدم حضور کلاس های درس، همین نسخه را ساخت و گفت که مثلاً کلاس راه دور کیفیت لازم را ندارد یا در بالاترین سطح قرار دارد زیرا بستگی دارد. در شرایط مختلف مانند امکانات و تجهیزات و بستگی به همکاری والدین، دانش آموزان و معلمان دارد.


وی در پایان گفت: معیارهای ما آزمون های سراسری و نهایی است که سال گذشته به صورت حضوری برگزار شد و بر اساس بررسی های انجام شده، آزمون های خرداد و شهریور سال گذشته در کشور نسبت به سال قبل افزایش یافته است. “


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید