آموزش 500 نفر از کارشناسان کشاورزی استان کرمانشاه برای اجرای طرح جهش تولید


ساعت: 20:16
تاریخ ارسال: 10/07/1401
کد خبر: 1920528

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه بیان کرد؛

ایرج بهرامی گفت: این سازمان آمادگی دارد 500 کارشناس کشاورزی در قالب طرح افزایش تولید در دیم زارهای استان کرمانشاه استخدام کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ایرج بهرامی در گفت و گو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد اظهار داشت: طرح افزایش تولید در مناطق دیم برای کمک به کشاورزان و افزایش مشارکت مصرف کنندگان برای استفاده از اراضی کم بازده اندیشیده شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت: این پروژه یکی از پروژه های مهم و اساسی کشورمان است به ویژه در این شرایط خشکسالی که با کمبود منابع آبی و کاهش مواجه هستیم. در بارندگی

وی ادامه داد: از سوی دیگر نیازمند تولید و امنیت غذایی هستیم، بنابراین یکی از راهکارهای اصلی برای برون رفت از این وضعیت به دلیل کمبود منابع آبی، تمرکز بر افزایش تولید در اراضی بارانی است، بنابراین برنامه تولید پرش یکی از طرح های حمایتی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حوزه می باشد.

بهرامی گفت: در راستای اجرای این طرح تفاهم نامه ای بین سازمان نظام مهندسی کشاورزی کشور، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و معاونت امور کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی منعقد شد. که شامل آموزش رایگان، تسهیلات ارزان، یارانه محصول، بیمه و غیره می شود. برنامه ریزی برای اجرای موثر این پروژه انجام شده است.

وی با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی حدود 21 سال سابقه خدمت دارد، اظهار داشت: این سازمان یکی از تاثیرگذارترین سازمان های خصوصی در حوزه کشاورزی و بزرگترین سازمان خصوصی است که نقش بسیار تاثیرگذاری در حوزه کشاورزی دارد. کشاورزی و در حال حاضر حدود 10000 پرسنل دارد در سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان کرمانشاه اعضایی داریم که حداقل دارای مدرک لیسانس در رشته ها و رشته های مختلف هستند.

وی کمک به ارتقای سطح دانش و گسترش فناوری های نوین در محیط کشاورزی، ساماندهی به کارگیری مهندسان کشاورزی و همچنین افزایش تولید کمی و کیفی محصولات کشاورزی را از اهداف ستاد مهندسی کشاورزی و کشاورزی عنوان کرد. سازمان منابع طبیعی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های اصلی در سازمان نظام مهندسی افزایش دانش فنی و مهارت کشاورزان و بهره برداران است تا بتوانیم با رویکردهای جدید سطح کیفی و کمی محصولات کشاورزی را ارتقا دهیم و ضریب نفوذ را افزایش دهیم. دانش در زمینه کشاورزی

بهرامی گفت: در این طرح جهش تولید، استخدام فارغ التحصیلان سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در نظر گرفته شده و درخواست افزایش سهمیه از 80 نفر به 500 نفر را داشته ایم.

وی بیان کرد: با توجه به میانگین بارندگی در استان، این سهمیه باید افزایش یابد، بنابراین سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان کرمانشاه آمادگی دارد در قالب طرح افزایش تولید در مزارع استان، 500 نیروی متخصص به کار بگیرد.

این مسئول در ادامه به بیان اهداف این تفاهم نامه پرداخت و گفت: ارتقای بهره وری و افزایش تولید در مناطق خشک کشور، افزایش درآمد تولیدکنندگان و مصرف کنندگان بخش کشاورزی، کمک به توسعه فرهنگ خودسازی حرفه ای است. اشتغال آموزش و پرورش با رویکرد اشتغال، حقوق و دستمزد.

وی یادآور شد: رویکرد نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی از دستمزد محوری به دانش بنیان حرکت می کند، یعنی کارشناسان برای خدمات آموزشی خود یارانه دانش دریافت می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید