آمیکرون انتشار Silent Snail را به تعویق انداخت


ساعت: 09:07
تاریخ انتشار: 1400/11/24
کد خبر: 1808267

بهرنگ دسفولی زاده کارگردان فیلم حلزون خاموش گفت: اکران این فیلم که قرار بود بعد از جشنواره فجر اکران شود به دلیل شیوع بیماری آمیکرون به تعویق افتاد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهرنگ دسفولی زاده کارگردان «حلزون خاموش» که قرار بود از 23 بهمن ماه طبق مصوبه شورای صنفی نمایش اکران عمومی شود، از اکران این فیلم خبر داد: مقرر شد این فیلم در شرایط فعلی و با با هماهنگی شورای صنفی نمایش، اکران آن به تاریخ دیگری موکول شد.

وی درباره پیش بینی تاریخ اکران این فیلم نیز گفت: چندان مشخص نیست و باید دید در سال آینده شرایط سینماها چگونه خواهد بود. به نظرم حلزون خاموش فیلمی است که در هر زمانی توانایی جذب مخاطب را به سینما دارد.

دسفولی زاده درباره احتمال اکران اینترنتی فیلم نیز گفت: من و سرمایه گذار فیلم معتقدیم این فیلم باید در سینماها اکران شود زیرا برای صداگذاری و ضبط آن کار زیادی انجام شده است. در سینما است که مخاطب می تواند با یک ناشنوا روبرو شود.» و مشکلات او را از طریق صدا درک کند، اگر مخاطب این فیلم را در سینما ببیند و در خلوت با این افراد ملاقات کند، ارتباط با فیلم برایش بسیار بهتر از تماشای آن است. فیلم. آنلاین

وی همچنین تاکید کرد: البته قصد داریم طبق معمول سایر فیلم ها پس از اکران عمومی فیلم را به صورت آنلاین روی پلتفرم ها عرضه کنیم، اما صداگذاری فیلم مانند زمانی است که در سینما هستید. ، خیلی از زوایای صوتی او و زندگی و زندگی یک ناشنوا را می شناسید.

این کارگردان جوان درباره بازگشت دوباره بحران تاج و شرایط اکران آن در سینما نیز گفت: سینماها نزدیک به سه سال است که در این وضعیت بحرانی هستند. همه فیلم‌ها با وضعیت مشابهی روبرو هستند، اما سینمای اجتماعی به طور کلی سینمای سرکوب شده است. این سینما می تواند حرفه ای بودن خوبی ارائه دهد، اما پتانسیل آن در مرحله صدور پروانه ساخت کمتر است و پس از عبور از شورای پروانه ارشاد، فضای سینما به گونه ای است که این فیلم ها را کمتر دیده می شود.

وی ادامه داد: فیلمی مثل دینامیت نزدیک به یک سال است که اکران می شود و خیلی خوب می شود چون حال و هوای مردم را عوض می کند اما چنین فرصتی به سینمای اجتماعی داده نمی شود. اگر یک فیلم اجتماعی در اوایل اکران خود با شکست مواجه شود، در این مسیر با واکنش های متفاوتی از سوی فیلمسازان مواجه خواهد شد. سینماها هم البته حق دارند چون چراغ سینماها با حضور تماشاگر روشن می ماند.

دسفولی زاده افزود: این شرایط نیاز به آسیب شناسی دارد. ما در این شرایط به یک تحول نیاز داریم تا شرایط را تغییر دهیم و به فیلم‌های اجتماعی فرصت نمایش بدهیم. تکلیف فیلم کمدی مشخص است و مخاطب برای خندیدن به تماشای آن می رود. اما فیلم های اجتماعی متاسفانه به دلیل فیلمنامه و مضامینشان اخته و دوبله می شوند. وقتی مخاطب با چنین فیلم هایی مواجه می شود، طبعاً از علاقه او به تماشای این نوع آثار کاسته می شود.

وی در پایان گفت: ما نیز باید در این زمینه قسمت تبلیغات را جدی بگیریم تا فضا و فضایی که به فیلم های کمدی اختصاص دارد برای فیلم های اجتماعی نیز لحاظ شود. فیلم‌های اجتماعی جامعه را توسعه می‌دهند و فضایی ایجاد می‌کنند تا بخشی از اقلیت را به جامعه اکثریت نشان دهند. داستانی که بتواند مخاطب را به آن سمت سوق دهد می تواند در بهبود دید فیلم های اجتماعی بسیار موثر باشد.

انتهای پیام/

منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید