آچبیائو سریال قتل عماد موگنیه را می سازد / اعتراف اسرائیلی!

ساعت: 08:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۷
کد خبر: 1792923

HBW مجموعه ای کوتاه را بر اساس کتابی درباره کشتارهای هدفمند اسرائیلی سفارش داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ورایتی، استودیو کاست ساخت سریال کوتاهی درباره ترور عماد مغنیه بنیانگذار حزب الله که در سال 2008 در عملیاتی در دمشق با همکاری سازمان سیا و موساد کشته شد را به HBW سفارش داده است.

این سریال بر اساس کتاب پرفروش نیویورک تایمز، اول بلند شو و تو را بکش: داستان مخفی قتل های هدفمند اسرائیل نوشته رونان برگمن ساخته شده است.

این کتاب که در سال 2018 منتشر شده است، درباره برنامه های هدفمند برای ترور موساد، شین بت و ارتش اسرائیل است.

تلمود در این کتاب توضیح می دهد: «اگر کسی آمد تا تو را بکشد، ابتدا برخیز و او را بکش». این غریزه حمایت از قوم یهود از ابتدای تشکیل این رژیم صهیونیستی در سال 1948 در ذهن هر اسرائیلی ریشه دوانده است.

رونن برگمن، روزنامه نگار و تحلیلگر نظامی که توسط دیوید رمنیک برنده جایزه پولیتزر به عنوان “مهم ترین گزارشگر تحقیقی اسرائیل” شناخته شده است، گزارشی از برنامه های هدفمند برای ترور اسرائیل ارائه می دهد. او از برخی از اعضای فعلی و سابق دولت اسرائیل از جمله شیمون پرز، ایهود باراک، آریل شارون و نتانیاهو و همچنین برخی از شخصیت های ارشد نظامی اسرائیل و اطلاعات اسرائیل برای توجیه قتل های هدفمند استفاده کرده است.

این کتاب ۷۳۷ صفحه‌ای برنده جایزه کتاب تاریخ ملی یهودیان نیز شد.

برگمان در این کتاب از ترور رژیم صهیونیستی به عنوان ابزار حفاظتی در سیاست خارجی یاد می کند و حتی کارایی و اخلاقی بودن آن را بررسی کرده و حتی با قاتلان مصاحبه می کند.

وی در عین حال در این کتاب نشان می دهد که پس از جنگ جهانی دوم، رژیم صهیونیستی و سازمان های شبه نظامی بیش از هر کشور دیگری قبل از تشکیل حکومت، در جهان کشته شدند.

او در این کتاب به ترور دانشمندان هسته‌ای ایران نیز اشاره کرده و می‌نویسد که بوش و اوباما نیز از صدها ترور هدفمند با الهام از تکنیک‌های اسرائیل استفاده کردند.

فیلمنامه این مجموعه کوتاه را جووال آدلر کارگردان اسرائیلی نوشته و کارگردانی کرده است. او در سال ۲۰۱۹ اقتباسی از فیلم جاسوسی «مامور مخفی» ساخت.

استودیو کاست که در سال 2015 تأسیس شد، قصد دارد فیلم های بین المللی بسازد و آنها را در هالیوود تبلیغ کند. این شرکت در حال حاضر فیلم ها و برنامه هایی را با این رویکرد به زبان های مختلف برای بزرگترین شبکه ها و سرویس های پخش تولید می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید