آژانس انرژی اتمی باید از رفتار سیاسی فاصله بگیرد


ساعت: 22:36
تاریخ انتشار: 06/09/1401
کد خبر: 1894261

وزیر امور خارجه با بیان اینکه آژانس انرژی اتمی باید از رفتار سیاسی خود فاصله بگیرد، تصریح کرد: پس از بازگشت همه طرف های برجام قابل قبول نیست که بار دیگر دیدگاه های سیاسی و اتهامات بی اساس علیه آژانس دیده شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیرعبدالخیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که امروز (چهارشنبه ۱۸ شهریور) در مسکو با سرگئی لاوروف همتای روس خود دیدار و گفت‌وگو کرد، در صفحه اینستاگرام خود درباره رایزنی‌های خود با وزیر امور خارجه نوشت. فدراسیون روسیه: “من برای یک سفر کوتاه و یک ماموریت مهم به روسیه می روم، اولین مورد که یکی از بخش های مهم این سفر محسوب می شود، پیام یکی از سران کشورهای اروپایی به آقای رئیسی است. که از ایران خواست در مسئله اوکراین مداخله کند و به توقف جنگ کمک کند. در این مورد همچنین در مورد مسائل بشردوستانه از جمله آزادی زندانیان اوکراینی بحث شد.

وی افزود: یکی دیگر از اهداف سفرم به روسیه پیگیری آخرین توافقات روسای جمهور دو کشور در تهران و مسائل دوجانبه از جمله روابط اقتصادی و تجاری بود. بازرگانان دو کشور زمینه مناسبی برای همکاری پیدا کرده اند و بخش دولتی سهم مهمی در ایجاد بستر برای کار داشته است.

امیر عبدالخیان خاطرنشان کرد: حجم مبادلات افزایش می یابد و ارتباطات در همه ابعاد حفظ و گسترش می یابد.

وزیر امور خارجه همچنین نوشت: رویدادهای افغانستان، یمن، لیبی، سوریه، عراق، فلسطین و قفقاز نیز مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: همچنین بخشی از مذاکرات مربوط به توافق بر سر لغو تحریم ها بود. من در کنفرانس مطبوعاتی مشترک خود با آقای لاوروف تاکید کردم که همکارانم متن را با دقت و سریع ترین زمان ممکن بررسی می کنند و تکرار کردم که به توافقی قوی و باثبات حسن نیت داریم.

وی در عین حال یادآور شد: البته آژانس بین المللی انرژی اتمی باید از رفتار سیاسی خود فاصله گرفته و تنها به وظایف فنی خود بپردازد.

رئیس دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: پس از بازگشت همه طرف ها به برجام قابل قبول نیست که ایران بار دیگر شاهد برخی دیدگاه های سیاسی و اتهامات بی اساس آژانس باشد.

به گزارش فارس، این سومین سفر امیر عبداللهیان به مسکو پس از تصدی این سمت است. لاوروف همچنین در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای ایرانی خود از احیای برجام حمایت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید