آژیر حمله هوایی در اوکراین به صدا درآمد


ساعت: 11:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۶
کد خبر: 1904119

آژیرهای هشدار حمله هوایی در سراسر اوکراین شنیده شد و مقامات محلی اوکراین نیز از وقوع یک انفجار در خارکف خبر دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اسپوتنیک، صبح امروز (سه شنبه) آژیرهای هشدار حمله هوایی در سراسر اوکراین شنیده شد. همچنین مقامات محلی اوکراین از انفجار در “خارکوف” خبر داده اند.

از سوی دیگر خبرگزاری رویترز نیز از ادامه حملات دوشنبه شب در اوکراین خبر داد. گفته می شود این حملات توسط هواپیماهای بدون سرنشین انجام شده است، اما هنوز تلفاتی گزارش نشده است. گفته می شود که نیروهای روسی به زیرساخت ها در سراسر اوکراین حمله کرده اند. آژانس اینترفاکس همچنین از انفجار در شهر فاستیو در نزدیکی کیف و همچنین بندر اودسا در بخش جنوبی اوکراین خبر داد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در 10 اکتبر (18 اکتبر) به شورای امنیت روسیه اعلام کرد که در پاسخ به حملات نیروهای اوکراینی، حملات تلافی جویانه دقیقی را با استفاده از سلاح های هدایت شونده علیه زیرساخت های کیف انجام خواهد داد. روسیه مدعی است که این حملات پس از حمله اوکراین به پل کریمه سازماندهی شده است.

در 8 اکتبر (16 مارس)، بخشی از پلی که کریمه را به روسیه متصل می کند، پس از یک انفجار قوی فروریخت. روسیه این حادثه را یک حمله تروریستی اعلام کرد و بعداً اوکراین را عامل آن معرفی کرد. پل کریمه مهمترین مسیر برای تدارکات نظامی روسیه است و کارشناسان می گویند تا جولای سال آینده به طور کامل بازسازی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید