ادامه درگیری های مسلحانه در بغداد؛ آژیر آلارم مقابل سفارت آمریکا به صدا درآمد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در ادامه درگیری های مسلحانه در عراق، به دلیل ناآرامی های حامیان جریان صدر به رهبری «سید مقتدی صدر» تیراندازی ها در منطقه سبز بغداد ادامه دارد.

صبح روز سه شنبه رسانه های عراقی از از سرگیری تیراندازی در منطقه سبز واقع در مرکز بغداد خبر دادند.

به گزارش کانال تلگرامی «صبرین نیوز»، درگیری های مسلحانه شدید در استان بصره نیز رخ داده است.

برخی منابع عراقی نیز گزارش دادند که بر اثر حمله خمپاره ای نزدیک سفارت آمریکا در منطقه سبز، آژیر خطر در آن محوطه به صدا درآمد.

منابع محلی همچنین از شنیده شدن چندین انفجار در منطقه به دلیل شلیک چند خمپاره در منطقه سبز و تشدید درگیری ها خبر دادند.

سید مقتدی صدر، رهبر جنبش صدر عراق روز دوشنبه گفت که از تمام فعالیت های سیاسی کناره گیری می کند. پس از بیانیه وی، شورشیان طرفدار صدر در منطقه سبز به برخی از ساختمان های دولتی حمله کردند.

حامیان جنبش صدر نیز در گروه‌های پراکنده در خیابان‌های مختلف آن منطقه در منطقه سبز حضور دارند و عده‌ای در حمایت از مقتدی صدر شعار سر می‌دهند و برخی دیگر تلاش می‌کنند وارد ساختمان‌های دولتی شوند. نیروهای ویژه نیز در پل المعلاق مستقر شده اند تا دیگر حامیان صدر از ورود به منطقه سبز جلوگیری کنند، در حالی که تمامی دروازه های منطقه سبز بسته شده و تعداد زیادی از نیروهای امنیتی در مقابل آنها مستقر شده اند.

جنبش صدر در عراق بیش از یک ماه است که حامیان آن را به اعتراض به اختلافات سیاسی سوق داده و با اشغال ساختمان پارلمان، روند سیاسی کشور را متوقف کرده و تشکیل دولت جدید را به تاخیر می اندازند. به گفته کارشناسان، امید است با کناره گیری مقتدی صدر از فعالیت های سیاسی، این گونه تجمعات و آشوب ها در نهایت لغو شود.

هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح، همه را به آرامش دعوت کرد و از همه طرف ها خواست استفاده از سلاح گرم و تیراندازی را متوقف کنند.

دیدگاهتان را بنویسید