آیا آبله میمون در هوا منتقل می شود؟

آیا آبله میمون در هوا منتقل می شود؟

روز جدید شهید بهشتی، رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی گفت: بر اساس گزارش مرکز کنترل بیماری های آمریکا، این تصور که ویروس آبله میمون از طریق هوا منتقل می شود، اشتباه است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، علیرضا ناجی افزود: بر این اساس ویروس آبله میمون معمولاً از طریق تماس نزدیک با زخم یا تجهیزات عفونی به ترشحات خود منتقل می شود.

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: ویروس آبله میمون از طریق قطرات تنفسی از بدن دفع می شود اما نمی تواند مسافت طولانی را در هوا طی کند و انسان را مبتلا کند.

علیرضا ناجی گفت: سازمان بهداشت جهانی نیز گفته است که اگرچه انتقال «فواصل کوتاه» از طریق هوا در بیماری آبله میمون غیرعادی به نظر می رسد، اما انجام اقدامات احتیاطی ممکن و ضروری است.

شهید بهشتی، رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی گفت: بریتانیا آبله میمون را نیز در فهرست «بیماری های عفونی با عواقب جدی» قرار داده است که می تواند از طریق هوا پخش شود. انتقال هوابرد ممکن است مسیر اصلی انتقال نباشد یا بسیار کارآمد باشد. شاید اینطور نباشد، اما هنوز هم ممکن است اتفاق بیفتد.

علیرضا ناجی افزود: سوال در مورد انتقال ویروس آبله میمون در هوا بسیار مهم است، زیرا این امر به نوبه خود توصیه هایی برای استفاده از ماسک، تهویه هوا و سایر اقدامات احتیاطی در صورت تداوم بیماری را به همراه خواهد داشت.

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: الگوی میمون. “

شهيد بهشتي، عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي گفت: بر اين اساس، زماني كه ويروس در بزاق يا مجاري هوايي مانند آبله ميمون وجود داشته باشد، هنگام صحبت كردن، آواز خواندن، سرفه يا عطسه مي تواند به صورت قطرات تنفسي ترشح شود. سنگین هستند و در فواصل کوتاه بر روی اجسام یا افراد می افتند یا کوچک و سبک هستند و برای مدت طولانی در هوا می مانند.

علیرضا ناجی افزود: پذیرش ارزیابی CDC تا حدی بستگی به این دارد که ویروس فقط در قطرات بزرگ یا در قطرات بسیار کوچک به نام آئروسل وجود داشته باشد. به نظر می رسد دلیلی وجود ندارد که باور کنیم ویروس فقط از طریق قطرات بزرگ منتقل می شود و خطر عفونت را فقط در فاصله نزدیک ایجاد می کند.

شهید بهشتی، عضو هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی گفت: زمانی که آبله میمون در نیجریه در سال 2017 شیوع پیدا کرد، این عفونت در دو کادر پزشکی رخ داد که هیچ تماس مستقیمی با بیماران نداشتند، تعداد کمی از بیماران در وضعیت همه گیر فعلی اطلاعی ندارند. کی یا چگونه بله آنها به ویروس آلوده شده اند. بحث مشابهی در آغاز اپیدمی جهانی تاج آغاز شد، زمانی که مراکز کنترل بیماری و بهداشت ایالات متحده و سازمان بهداشت جهانی بر انتقال اولیه هوابرد به عنوان مسیر اصلی تمرکز کردند، اما آئروسل ها به زودی به عنوان راه های اصلی انتقال شناخته شدند. -2 ویروس هستند.

دیدگاهتان را بنویسید