یک مورد ابتلا به آبله میمون در کشور تایید شد/ ساختمان های خطرناک قزوین بازرسی می شود

وی افزود: استان قزوین با وجود داشتن بیش از 3 هزار واحد صنعتی به عنوان شهری پاک شناخته می شود.

معاون امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: سال گذشته از کل طرح پدافند غیرعامل قزوین رونمایی شد و کل دارایی های استان احصاء و با پیگیری مسئولان انجام شد.

بررسی ساختمان خطرناک در محمدیه

این مقام مسئول با اشاره به ریزش ساختمان پایتخت آبادان گفت: ساختمانی در شهرک محمدیه قزوین وجود دارد که کارشناسان باید کارگروهی برای بررسی ایمنی آن تشکیل دهند تا شاهد حوادثی مانند آبادان در قزوین نباشیم. زیرا جمعیت زیادی در این مجموعه زندگی می کنند.»

رحیمی ادامه داد: قزوین به دلیل داشتن شهرهای صنعتی زیاد حادثه خیز است و پیشگیری از حوادث باید در دستور کار قرار گیرد.

معاون امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور با تایید شناسایی یک مورد آبله میمون در سیستان گفت: با وجود اینکه یک مورد مشکوک در قزوین شناسایی شده است اما با مداخله جدی می توان از شیوع آن جلوگیری کرد.

تایید یک مورد آبله میمون در کشور

این مقام مسئول با اشاره به عملکرد خوب استان در مدیریت کرونا گفت: کرونا بیش از دو سال است که کشور و جهان را تحت تاثیر قرار داده است اما بیوتروریست ها همیشه در کنار ما هستند و نباید منتظر وقوع موشک باشیم. اما باید برای هر تهدیدی آماده باشیم. فراموش نکنیم که دفاع یک امر مردمی است.

وی ادامه داد: امروز در شورای دفاع قزوین اسنادی که تهیه و در کمیته دائمی دفاع تصویب شده بود در اختیار استاد قزوین قرار گرفت تا اقدام کند.

معاون امور استان های سازمان پدافند غیرعامل گفت: دستگاه ها پس از چندین سال نظارت بر بودجه 1401 می توانند از یک درصد بودجه خود برای بحث پدافند غیرعامل استفاده کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه حفاظت غیرعامل مصونیت برای مردم است ادامه داد: در حفاظت غیرعامل حتی تهاجم دشمن نیز بر ما تأثیری نخواهد داشت، بنابراین حفاظت یک ضرورت همیشگی است.

وی گفت: حفظ زیرساخت ها، ادامه عملیات، کاهش آسیب پذیری پایدارسازی در برابر تهدیدات، نجات جان افراد و کاهش تلفات از جمله ماموریت های اصلی پدافند غیرعامل است.

در پایان این جلسه محمدمهدی علایی استاندار قزوین از سوی سردار باقری رئیس دائمی ستاد پدافند غیرعامل کشور به عنوان رئیس شورای پدافند غیرعامل استان قزوین معرفی شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید