74 درصد مدارس غیردولتی قزوین استیجاری هستند/ ساختمان های خطرناک باید بازرسی شوند

وی افزود: پیش بینی آمار دانش آموزی استان برای سال 1401 حدود 250 هزار دانش آموز است بنابراین آموزش و پرورش استان قزوین به شدت به فضای آموزشی نیاز دارد.

مدیر مشارکت های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: حدود 285 مدرسه غیردولتی در استان قزوین وجود دارد که از این تعداد 3 هزار و 480 مدرسه در این نیروها مشغول به کار هستند.

وی تصریح کرد: حدود 10 درصد دانش آموزان استان قزوین در فضاهای آموزشی غیردولتی تحصیل می کنند. بنابراین استحکام این مدارس مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد.

ابراهیم زاده خاطرنشان کرد: هم اکنون 16 هزار و 411 دانش آموز در مقطع ابتدایی، 3 هزار و 643 دانش آموز در مقطع متوسطه اول و سه هزار و 946 دانش آموز در مقطع متوسطه دوم غیردولتی تحصیل می کنند.

24 هزار دانش آموز در استان در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند


وی گفت: در حال حاضر 74.5 درصد از اماکن مدارس غیردولتی استیجاری است و 10.5 درصد اماکن خریداری و 15 درصد نیز ساخته شده است.

این مقام مسئول تاکید کرد: حدود 74.5 درصد از اماکن مدارس غیردولتی در ساختمان های مسکونی واقع شده و از استحکام ساختمانی لازم برخوردار نیستند و این برای دومین بار است که در جلسه شورای آموزش و پرورش مطرح می شود.

وی افزود: استاندار محترم فعلی و فرمانداران وقت تاکید زیادی بر سازمان مسکن و شهرسازی داشتند تا مشکل موسسان مدارس غیردولتی در بحث ساخت فضای آموزشی از طریق واگذاری زمین برطرف شود.

ابراهیم زاده با اشاره به اینکه 24 هزار دانش آموز در استان در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند، خاطرنشان کرد: وی گفت: با وجود اینکه 15 درصد فضاهای مدارس غیردولتی ساخته شده است اما از 24 هزار نفر 40 درصد در همین فضا تحصیل می کنند.

وی در پایان گفت: می خواهیم کمیسیونی برای رسیدگی به موضوع مدارس غیردولتی تشکیل شود تا با حضور مسئولانی مانند سازمان مسکن و شهرسازی، شهردار و… اقدامات لازم انجام شود. مسئولان مربوطه.»

تمام ساختمان های خطرناک باید بازرسی شوند


ابوالحسن کبیری در این دیدار گفت: لازم است به موضوع مقاوم سازی ساختمان مدرسه توجه جدی شود و در صورتی که فضا در خطر باشد و احتمال وقوع حادثه وجود داشته باشد، بررسی ها و اقدامات لازم انجام شود که کدام یک از دوره معیارهای خاصی دارد

وی افزود: در حال حاضر در سراسر کشور اعلام شده است که تمامی ساختمان های خطرناک نیاز به بازرسی دارند و این فقط حل مشکل نیست.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین گفت: باید کارگروهی متشکل از مسئولانی از جمله نمایندگان استان، شهرداری، مسکن و شهرسازی و سایر مجموعه های مرتبط در آموزش و پرورش تشکیل شود تا تمامی مسائل مربوط به موضوع بررسی و بررسی شود. ایمنی

وی در پایان خاطرنشان کرد: تا قبل از حادثه هفته گذشته و ریزش ساختمان پایتخت آبادان، مسائل مربوط به استحکام ساختمان حساسیتی به دنبال نداشت، اما این حادثه بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید