44 درصد از واحدهای مسکونی کرمانشاه استیجاری است / دو تیم بازرسی از مشاوران املاک


ساعت: 14:37
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1879003

فضللا رنجبر گفت: بر اساس سرشماری نفوس و مسکن 44 درصد از واحدهای مسکونی کرمانشاه اجاره داده می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فضللا رنجبر در گفت و گو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی در کلان شهرها، قرارداد مستاجران باید حداکثر 25 درصد افزایش یابد.

استاندار کرمانشاه افزود: مهمترین ضمانت اجرایی برای اجاره مسکن مصوبه سران سه قوه است. این مصوبه ضمانت اجرایی است که به شوراهای حل اختلاف از طریق قوه قضائیه ارجاع می شود.

وی افزود: البته مالکان تحت شرایطی می توانند قراردادهای مستاجر یک ساله را فسخ کنند که مستاجران اشتباه محاسبه شده، مالکانی که قصد تخریب و تعمیر دارند و یا خود یا فرزندانشان می خواهند در آن ساکن شوند.

رنجبر با اشاره به ضمانت اجرایی گفت: دفاتر املاک باید موارد فوق را احراز کنند چرا که در صورت اثبات خلاف آن با طرح شکایت پرونده به شوراهای حل اختلاف ارجاع می شود.

وی گفت: دو تیم بازرسی از اتاق اصناف اتحادیه املاک با همکاری نیروی انتظامی در حال رصد و بررسی قراردادها و اخطارهای لازم هستند.

رنجبر با بیان اینکه بر اساس مصوبه وزارت راه و شهرسازی در کلانشهرها، قرارداد مستاجران باید حداکثر 25 درصد افزایش یابد، خاطرنشان کرد: سعی می کنیم با رصد این تیم ها شاهد تخلف در این حوزه نباشیم. “

استاندار کرمانشاه گفت: بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 حدود 260 هزار خانه سرشماری شده است که از این تعداد 130 هزار خانه اجاره ای است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون سرشماری جدیدی انجام نشده است، تصریح کرد: بر اساس سرشماری قبلی 44 درصد واحدهای مسکونی اجاره ای بوده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید