44 درصد منازل مسکونی کرمانشاه اجاره ای است / تشکیل تیم های بازرسی توسط دفاتر املاک


ساعت: 10:55
تاریخ انتشار: 1401/04/09
کد خبر: 1879773

فضللا رنجبر گفت: بر اساس آمارهای موجود، از 258 هزار واحد مسکونی، 125 هزار واحد معادل 44 درصد در کرمانشاه اجاره داده می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فضللا رنجبر در گفت و گو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: بر اساس وزارت راه و شهرسازی و مصوبه مربوطه، قراردادهای مستاجران و مالکان در کلان شهرها باید حداکثر 25 درصد افزایش یابد.

وی افزود: به منظور نظارت بر عملکرد دفاتر مشاوران املاک از نظر رعایت حداکثر نرخ افزایش اجاره بها، دو تیم متشکل از نمایندگان اتاق بازرگانی، اتحادیه املاک و نیروی انتظامی تشکیل شد. آژانس ها .

رنجبر افزود: اقدام موثر انجام کار فرهنگی و دعوت از متولیان رسانه های محلی برای حمایت از مستاجران خواهد بود.

وی گفت: در شرایط فعلی که مردم با مشکلات اقتصادی مواجه هستند باید اقدامات فرهنگی انجام شود تا افراد لازم بتوانند مستاجران را همراهی کنند.

استاندار شهر کرمانشاه گفت: بر اساس دستورالعمل ستاد مرکزی در کلانشهرها وام 70 میلیون تنی برای مستاجران در نظر گرفته شده است که طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی در حال انجام است.

رنجبر خواستار تسریع در پرداخت تسهیلات بانکی مستاجران شد و تصریح کرد: پیگیری های لازم با مکاتبه با اداره کل راه و شهرسازی استان و معاونت اقتصادی استانداری انجام شد.

وی افزود: مددجویان نهادهای حمایتی کمیته مددکاری و بهزیستی در بحث تخصیص اعتبارات لازم در بحث رهن و مسکن استیجاری مورد حمایت قرار می گیرند.

رنجبر خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه قبلی ستاد ملی مبارزه با تاج و تخت کشور مبنی بر عدم صدور حکم اخراج از شوراهای حل اختلاف، قضات و یا محاکم قضایی، مگر در مواردی مانند ازدواج فرزند مالک و نیاز او به مال، معوقه یا معوقه. عدم پرداخت بموقع اجاره بها بر عهده موجر، تخریب یا بازسازی یا فروش ملک توسط موجر نخواهد بود، بلکه طبق اعلام کارخانه باید 25% به مبلغ اضافه شود. قرارداد اجاره قبلی

وی گفت: بر اساس آمارهای موجود، از 258 هزار واحد مسکونی، 125 هزار واحد معادل 44 درصد در کرمانشاه اجاره داده می شود.

استاندار کرمانشاه گفت: مشکلات مربوط به حوزه مسکن و اجاره بها زیرساختی است و باید با اجرای نهضت ملی مسکن حل شود بنابراین تجربه در این مسیر گامی موثر برای رفع مشکلات مستاجران است.

رنجبر خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی ساخت 7000 واحد مسکونی دولتی با حمایت استانداری و 6000 واحد مسکونی در بخش خصوصی آغاز شده و عملیات اجرایی 7000 واحد مسکونی دیگر نیز به زودی آغاز می شود.

وی با تاکید بر اینکه برای ساخت واحدهای مسکونی باید همه دستگاه ها بسیج شوند، افزود: اکنون مهمترین دغدغه در حوزه مسکن پرداخت اجاره بها به مستاجران است که در این راستا بانک های موجود باید همکاری لازم را داشته باشند و دستورالعمل کار را آغاز کنند. «این تسهیلات نیز باید اعلام شود.

برای افراد تحت پوشش کمیته رفاه، تخصیص تسهیلات بانکی برای اطمینان از حجم رهن و اجاره نیازمند اقدامات لازم و بخشی از مشکلات اجاره منازل و مستاجران بی خانمان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید