درصد معاملات ملکی در دفاتر مشاورین املاک در بوشهر کاهش یافته است.


ساعت: 12:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۳
کد خبر: 1897266

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در بنگاه های معاملات ملکی، نرخ کارمزد فروش املاک از 0.50 (نیم) درصد به 0.25 درصد (بیست و پنج صدم) برای هر یک از طرفین کاهش یافته است. به معامله

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته مهدی صفوی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در سومین جلسه کمیسیون نظارت بر اصناف استان اظهار داشت: بر اساس ماده 51 قانون تشکل های صنفی و تصویب نامه شماره 51 . 71553 هیئت وزیران و نامه شماره 112444/60 در دبیرخانه شورای عالی نظارت بر تشکل های تجاری در خصوص ساماندهی بازار مسکن و اجاره؛ کارمزد فروش املاک از شهریور ماه امسال برای هر یک از طرفین معامله از 0.50 (نیم) درصد به 0.25 درصد (بیست و پنج صدم) کاهش یافته است.

صفویدر ادامه داد: در واحدهای تجاری مشاوران املاک، طرفین معامله علاوه بر نرخ محاسبه شده فوق؛ 9 درصد به عنوان مالیات بر ارزش افزوده محاسبه می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت موضوع گفت: برای محاسبه کارمزد رهن و اجاره به این صورت انجام می شود که ابتدا مبلغ رهن به اجاره تبدیل شده و سپس 25 درصد از کل مبلغ دریافتی از طرفین دریافت می شود. .

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر افزود: در راستای حفظ حقوق مصرف کنندگان اقدامات متعددی از جمله بازرسی و نظارت بازرگانی، گشت های بازرسی مشترک با حضور دستگاه های اجرایی، ایجاد مرکز پاسخگویی 124 در حال انجام است. و غیره برنامه ریزی شده طبق برنامه ریزی که امیدواریم بتوانیم از آن جلوگیری کنیم راه حلی برای تخلفات اقتصادی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید