نوشتن مبایعه نامه در بنگاه های معاملات ملکی ممنوع است

سید موسی ساداتی به عنوان رئیس، مسعود سلطانکیس نایب رئیس، مصطفی سرهیل منشی، علیرضا جلیلی دبیر روابط عمومی، محمدرضا حمارلو مسئول امور اجرایی و سید مجید حبیبی مسئول امور استان های این کمیته هستند. که با حضور علی هندانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران و اعضای هیئت مدیره کانون برگزار شد.

در این جلسه ارائه گزارش و ارائه سال های 1400 و 1401، برنامه ریزی و تهیه برنامه راهبردی برای ادامه فعالیت کمیسیون، تبادل نظر و اندیشه، بررسی و ارائه تصمیمات در خصوص امکان عملی و مؤثر تعامل با نمایندگان مجلس، بررسی و ارائه راهکار برای رفع مشکلات و چالش های پیش روی دفاتر اسناد رسمی و بررسی پیشنهادات در دستور کار قرار گرفت و تمامی اعضا به سخنرانی پرداختند.

اعضای جلسه با طرح موضوع کپی رایت و بازنگری در قوانین مرتبط با آن، درخواست ایجاد شورای عالی دفاتر اسناد رسمی، ایجاد فضای مجازی و کمیسیون رسانه و تشکیل کارگروه های پارلمانی در استان ها را مطرح کردند. و علی خندانی به نظرات، انتقادات و پیشنهادات پاسخ دادند.

مهمان کمیسیون مجلس کانون سردفتران و دفتریاران صفدر کشاورز معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بود که بیش از 34 درصد پرونده های دستگاه قضایی به طور مستقیم و غیرمستقیم مربوط به واقعی است. املاک و تهیه پیش نویس اسناد عادی. اگر تدوین سند رسمی صورت گیرد و طرح الزام به تولید سند رسمی باشد، این تعداد کاهش می یابد، اما نهادینه شدن آن کار آسانی نیست. طرح نیازمندی وایت پیپر که بعداً به طرح ارتقاء کاغذ سفید تغییر یافت، بسیار مهم است. جلسات متعددی در پژوهشکده قوه قضائیه و معاونت حقوقی رئیس جمهور و مجلس برگزار شد و موضوع مورد بررسی دقیق قرار گرفت.

در این طرح مشاهده می شود که مشاوران املاک فقط باید مشاوره ملکی داشته باشند و وارد تنظیم اسناد نشوند و اسناد فروش در دفاتر اسناد رسمی تنظیم شود. موضوع دوم نقل و انتقالات عادی است که در صورت تایید افراد باید ظرف 4 سال مدارک خود را ثبت کنند تا تکلیف مشخص شود و در غیر این صورت دو دیدگاه وجود دارد. مجلس می گوید سند ابطال شود و شورای نگهبان می گوید سند عادی نباید ابطال شود و حالا شورا به اقتضای پیشنهاد و مخالفت را بررسی می کند.

دیدگاهتان را بنویسید