آیا استقلال به لیگ قهرمانان آسیا برمی گردد؟ آخرین شانس

آیا استقلال به لیگ قهرمانان آسیا برمی گردد؟  آخرین شانس

از 21 فروردین امسال به صراحت اعلام کردند که استقلال به دلیل عدم توافق با آندره آ استراماهونی و برخی موارد دیگر نمی تواند در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشد و باید حداقل تا شهریور سال آینده از حضور در این مسابقات محروم شود.

در ظاهر همه چیز حکایت از عدم صعود استقلال به آسیا دارد و متاسفانه واقعیت این است که استقلال به احتمال زیاد شانس زیادی برای صعود به آسیا ندارد اما همچنان روزنه ای برای امید وجود دارد. طبق قانون، اگر کمیته استیناف مجوزهای حرفه ای صراحتاً اعلام کند که استقلال نمی تواند به آسیا برود، باشگاه استقلال حق دارد از طریق شکایت به دادگاه عالی ورزش موضوع را مطرح کند.

در واقع شکایت به دادگاه عالی ورزش که مقر آن در سوئیس است، می تواند دوباره پرونده را آغاز کند و اگر این دادگاه به بازگشت استقلال رای دهد، طبق قوانین بین المللی، فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا نمی توانند استقلال را از این امر محروم کنند. درست است.البته یک نکته مهم وجود دارد و آن اینکه اگر استقلال بخواهد به دیوان عالی کشور شکایت کند ابتدا کمیته استیناف باید از طریق فدراسیون به طور شفاف تصمیم خود را اعلام کند و سپس در صورت شکایت استقلال، فدراسیون فوتبال به عنوان یک نهاد احضاریه باید مسئول باشد

امروز یکی از نزدیکان پرونده به خبرنگار ما گفت: بله! می توان به دادگاه CAS شکایت کرد، اما همه این اتفاقات و تصمیم دادگاه باید قبل از قرعه کشی مسابقات باشد، زیرا با قرعه کشی مسابقات، هیچ کاری نمی توان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید