آیا استقلال به لیگ قهرمانان آسیا برمی گردد؟

آیا استقلال به لیگ قهرمانان آسیا برمی گردد؟

پس از سقوط استقلال از لیگ قهرمانان آسیا، هواداران این تیم مقابل وزارت ورزش دست به تجمع اعتراضی زدند.

استقلال باید 11 تعهد را در مواردی که رای نهایی برای آنها صادر شده تا 10 اسفند پرداخت کند و مدارک مربوطه را در سایت آپلود کند اما این کار را نکرده است و در چنین شرایطی طبیعتا مدارک استقلال برای صدور مجوز خواهد بود. نه حرفه ای تایید می شود و این تیم شانس حضور در لیگ قهرمانان آسیا را برای دومین بار از دست می دهد. اما حامد افضلی پس از این اتفاقات توضیحات مهمی را در صفحه شخصی خود بارگذاری کرد. وی ضمن عذرخواهی از هواداران استقلال نوشت: تنها شانس استقلال برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا این است که اعضای محترم کمیته مجوزهای حرفه ای فدراسیون فوتبال و سپس نهادهای قضایی AFC تشخیص دهند که در تاریخ 20 فروردین تصمیم گیری این پرونده قطعی نیست زیرا مهلت “هنوز اعتراض به تصمیم کمیته انضباطی فیفا وجود دارد.”

وی در ادامه این توضیح نوشت: این موضوع همچنان در بین مراجع تصمیم گیری در حال بررسی است و تاکنون قطعیتی وجود ندارد و تفاسیر متفاوتی بیان می شود. در فیفا تصمیم کمیته انضباطی در تاریخ 1 آوریل اعلام شد و مهلت 30 روزه برای پرداخت داده شد. درخواست جزئیات (Grounds) رای داده شده و این 30 روز تا اعلام جزئیات رای به حالت تعلیق درآمده و تاریخ دقیق مهلت پرداخت فعلا مشخص نیست.

نکته مهم در اینجا این است که فقط یک مورد پرداخت بدهی وجود نداشت. چندین مورد دیگر نیز در این بین وجود دارد. پرونده پادوانی، پرونده احمد موسوی. این بازیکن در مورد پادوانی مدعی است که تصمیم نهایی مدت ها پیش صادر شده است. فقط یک پرونده معلق کافی است، حتی با پرداخت بسیار کم. پس از آن کمیسیون مجوزهای حرفه ای حضور تیمی در لیگ قهرمانان آسیا را تایید نمی کند. با توجه به آمار زیاد، امکان بازگشت استقلال به لیگ قهرمانان آسیا وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید