آیا افزایش قیمت پاسپورت اربعین صحت دارد؟

آیا افزایش قیمت پاسپورت اربعین صحت دارد؟

روز جدید فرمانده انتظامی استان گفت: نیروی انتظامی استان آماده استقرار یک نیروی انتظامی در موکب ها است. بنا به درخواست هر یک از موکب ها، یکی از افسران بازنشسته نیروی انتظامی به عنوان اسکورت پلیس، موکب ها را همراهی می کند.

سردار محمدرضا میرحیدری صبح امروز در حاشیه همایش شرکت کنندگان پیاده روی اربعین حسینی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای پوشش امنیتی، انتظامی و ترافیکی مسیر زائران و موکب ها در طول مدت زمان معین در خدمت عزیزان خواهیم بود. ویژه برنامه های اربعه در و رفع عیوب هندسی مسیر تردد زائران با مسئولین. در وزارت راه بحث هایی داشته ایم و مسائل را به محورهای مختلف دستگاه ها منتقل کرده ایم تا وزارت راه به رفع آن ادامه دهد و هزینه ای به زائران و شرکت کنندگان در موکب پرداخت نشود.

وی افزود: پلیس آموزش های لازم را برای آموزش رانندگان و افرادی که در امر برگزاری موکب ها و پذیرایی از زائران فعال هستند را دارد و علاقه مندان می توانند با ارائه درخواست کتبی به پلیس پیشگیری استان تمهیدات آموزشی لازم را به این افراد انجام دهند. انجام شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: معاینه فنی خودروهای شرکت کننده در برنامه اربعین اعم از سنگین، نیمه سنگین و سبک توسط پلیس راه استان به صورت رایگان انجام می شود و زائران می توانند درخواست خود را به صورت کتبی ارائه کنند. خودرو مورد بازرسی قرار گیرد.

وی یادآور شد: نیروی انتظامی استان آمادگی استقرار یک نیروی انتظامی در کنار موکب ها را دارد. در صورت درخواست هر یک از موکب ها، یکی از بازنشسته های نیروی انتظامی به عنوان اسکورت پلیس در کنار موکب ها قرار می گیرد تا رابط بین موکب ها و عوامل پلیس در مسیر باشد و هماهنگی های لازم را انجام دهد و مشکلات را حل کند. چالش ها و مسائل. وجود اسکورت پلیس در راهپیمایی ها می تواند از بروز حوادث و مشکلات پلیس برای راهپیمایان جلوگیری کند.

سردار میرحیدری گفت: راهپیمایی اربعین به منظور ترویج فرهنگ شیعه و عاشورایی انجام می شود و قطعاً خطراتی در این مسیر وجود دارد، لذا از زائران و شرکت کنندگان در موکب ها تقاضا داریم با توجه به احتمال زیاد به مسائل سطحی نپردازند و موارد مشکوک را به مقامات انتظامی گزارش دهند. اقدامات تروریستی در خاک عراق، آنها باید از پذیرش اقلام و حتی کمک های ارائه شده توسط افراد ناشناس خودداری کنند.

وی ادامه داد: مسئولان موکب ها باید تمامی افراد شرکت کننده در موکب ها را نسبت به وظایف و شرایط موجود توجیه کنند تا مشکلی پیش نیاید.

فرمانده انتظامی استان در خصوص صدور گذرنامه ویژه زائران اربعین گفت: فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی و سازمان اطلاعات پلیس کشور با کشور عراق هماهنگ شده و طبق توافقات انجام شده، امسال برخلاف گذشته سال‌ها پاسپورت‌های جدیدی صادر شده است که در دهه گذشته صادر شده و اعتبار آنها منقضی شده است.

وی با تکذیب افزایش هزینه صدور گذرنامه خاطرنشان کرد: افزایش قیمت 100 درصدی گذرنامه کذب است و امسال برنامه ای برای افزایش قیمت آن وجود ندارد.

سردار میرحیدری گفت: هم در زمان حرکت و هم در هنگام ورود زائران برای حفظ ایمنی زائران حضور خواهیم داشت و حتی در پایانه ها و محورهای مرزی خارج از استان نیز پیش بینی های لازم انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید