آیا ایران خودرو به تعهدات فروردین ماه عمل کرده است؟ / دلیل تاخیر در تحویل سورن و دنا پلاس

آیا ایران خودرو به تعهدات فروردین ماه عمل کرده است؟  / دلیل تاخیر در تحویل سورن و دنا پلاس

برخی از مشتریان شرکت ایران خودرو که قرار بود محصولاتشان در فروردین 1402 تحویل شود، از تاخیر در تحویل محصولات خود به ویژه سورن پلاس و دنا پلاس خبر داده اند. اما داستان چیست؟

با وجود گذشت حدود 40 روز از پایان فروردین ماه، برخی از متقاضیان ایران خودرو همچنان از تاخیر در تحویل محصولاتی مانند دناپاس و سورن پلاس خبر می دهند.

این مصرف کنندگان مدعی هستند که تعهدات شرکت مربوط به فروردین ماه به ویژه برای دو محصول سمند سورن پلاس و دنا پلاس توربوشارژ با گیربکس دستی و اتوماتیک تحویل مشتریان نشده است.

پیگیری روابط عمومی گروه خودروسازی ایران خودرو نشان می دهد که این موضوع صحت ندارد و مسئولان مربوطه این ادعا را قاطعانه تکذیب کرده اند.

بر اساس اعلام این شرکت، هیچ یک از محصولات این شرکت از تحویل فروردین ماه به تعویق نیفتاده است. اما در صورت ناقص بودن اطلاعات و فایل های مشتری، احتمال این امر وجود دارد.

بنابراین مشتریان می توانند با مراجعه به سایت ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir از وضعیت سفارش خود مطلع شوند. یا در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر می توانند با مرکز تماس شرکت به شماره 096440 تماس گرفته و مشکل خود را با اپراتورهای شرکت در میان بگذارند.
بدهی معوقه ایران خودرو

ایران خودرو در مرحله اول سامانه یکپارچه فروش موفق به فروش بیش از 800 هزار دستگاه خودرو شد. با توجه به 100 هزار تعهدی که از ماه های گذشته تاکنون محقق نشده است، این سوال مطرح می شود که آیا این شرکت با فروش 585 هزار دستگاه در سال گذشته، می تواند تا پایان امسال به تعهد 900 هزار دستگاهی خود عمل کند؟

بر اساس آمار تولید اردیبهشت ماه امسال نسبت به اردیبهشت سال گذشته، این شرکت توانسته ۱۷ درصد افزایش تولید داشته باشد. حال در صورت ادامه ایران خودرو در سال جاری و تولید این شرکت در بهترین حالت خود، این شرکت می تواند در مجموع 678 هزار دستگاه از محصولات خود را در سال جاری با 16 درصد افزایش نسبت به سال گذشته تولید کند.

در نتیجه امسال بیش از 200 هزار خودرو از تعهدات امسال محقق نمی شود و این شرکت مجبور است در سال آینده بخشی از سفارشات امسال را به مشتریان واگذار کند.

دیدگاهتان را بنویسید