قیمت سورن پلاس با موتور EF7 / تفاوت قیمت کارخانه و بازار چقدر است؟

قیمت سورن پلاس با موتور EF7 / تفاوت قیمت کارخانه و بازار چقدر است؟

اگرچه شرکت ایران خودرو، سورن پلاس را نسخه به روز شده سمند سورن قبلی می داند، اما در قسمت طراحی به جز چراغ های داخل هیچ تغییری دیده نمی شود. اما تفاوت قیمت درب کارخانه با بازار این خودرو چیست؟

خودروی سمند سورن پلاس ایران خودرو در حال حاضر در سه تیپ مختلف توسط شرکت سازنده تولید می شود و قیمت کارخانه و بازار آنها با یکدیگر متفاوت است. همچنین از نظر آپشن ها و امکانات رفاهی، همه انواع با هم تفاوت های جزئی دارند.

اولین نوع از این شرکت متوقف شده و دیگر قیمتی ندارد. بنابراین قیمت دقیقی برای آن در بازار وجود ندارد.

در تیپ بعدی که نسخه ارتقا یافته از نظر آپشن است قیمت درب کارخانه 331 میلیون و 284 هزار تومان برای خریدار است. در حالی که قیمت آن در بازار 563 میلیون تومان است. بنابراین تفاوت قیمت کارخانه و گیت بازار تیپ دو سورن پلاس حدود 232 میلیون تومان خواهد بود.

تیپ سه یا کامل ترین نسخه سورن از ایران خودرو 355 میلیون تومان قیمت دارد. این نوع در بازار با قیمت 590 میلیون تومان معامله می شود. در بازار فعلی اختلاف قیمت کارخانه با بازار آن 235 میلیون تومان خواهد بود.

نوع بعدی یا در واقع نسخه بعدی سورن پلاس، مدل دوگانه سوز این خودرو است که توسط ایران خودرو به قیمت 372 میلیون و 407 هزار تومان به فروش می رسد. همچنین این مدل در بازار 613 میلیون تومان معامله می شود. این مدل با اختلاف 240 میلیون تومانی بیشترین اختلاف قیمت درب کارخانه با قیمت بازار را دارد.

تفاوت انواع سورن پلاس با سورن قبلی

برای بیان تفاوت انواع سورن پلاس، ابتدا به تفاوت های سورن پلاس با سورن ELX قبلی که تولید آن متوقف شده بود می پردازیم.

سورن پلاس جدید در تریم پایین دارای گزینه هایی مانند قالب های کرومی در اطراف پنجره ها، چراغ های روشنایی در روز، تزئینات داخلی جدید، چراغ های طراحی جدید برای جلو و عقب، اسپویلر صندوق عقب و شیشه های ردیف عقب دودی است.

اما Suren Plus Low Option تغییراتی با Optional دارد. سورن پلاس به صورت اختیاری از رینگ های آلیاژی 15 اینچی، مالتی مدیا، دوربین دنده عقب و کروز کنترل بهره می برد که در نتیجه قیمت کارخانه ای آن 24 میلیون تومان تفاوت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید