خداحافظی پارک تاکسی قزوین با خودروهای کارکرده / تاکسی سمند سورن پلاس


بخش قابل توجهی از درآمد رانندگان تاکسی به صورت خودجوش است

ووشکنیا ادامه داد: سازمان به رانندگان یارانه نمی دهد و بخش قابل توجهی از درآمد را خود آنها تامین می کنند.

وی گفت: براساس قانون حمل و نقل کشور، قیمت بلیت اتوبوس باید به سه قسمت تقسیم شود که یک سوم آن توسط دولت، یک سوم توسط شهرداری ها و یک سوم توسط مردم تامین شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین گفت: برای جلوگیری از فشار اقتصادی به مردم هزینه جابجایی شهروندان با ناوگان اتوبوسرانی 1700 تومان است و با این مبلغ شهرداری به چرخه مالی اتوبوسرانی کمک می کند.

ابزار وسط نیا: افزایش زیاد هزینه ها اعم از روغن، لاستیک، لوازم یدکی، دستمزد مکانیک ها، افزایش نرخ ارز و تاثیر آن بر قطعات یدکی نسبت به سال گذشته باعث شده تا رانندگان تاکسی با نامه نگاری به شورای شهر درخواست کنند. برای افزایش تعرفه ها

وی با بیان اینکه هر ساله قیمت تاکسی و اتوبوس افزایش می یابد، افزود: افزایش هزینه های کارگری از یک سو و تورم از سوی دیگر و غیرقابل مقایسه بودن آن نسبت به سال های 1400 و 1399، رانندگان قیمت کامل بلیت را تا سقف قیمت ارائه کردند. مبلغ 140 درصدی را مطرح کردند که به دلیل وضعیت اقتصادی مردم با این میزان مخالفیم.


درایورهای معیوب اسکن خواهند شد

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین بیان کرد: پیشنهاد افزایش 90 درصدی قیمت را به شورای شهر اعلام کردیم و شورا با افزایش 140 و 90 درصدی موافقت نکرد و با افزایش 70 درصدی موافقت کرد.

این مسئول تصریح کرد: شرایط تاکسی با اتوبوس متفاوت است و دولت در سال های اخیر از این قشر حمایت رایگان کرده است.

وی افزود: فعالیت تعاونی تاکسیرانی 10 سال پیش کارآمدتر از امروز بود و این وضعیت باعث شده تا رانندگان با مشکلات مختلفی مواجه شوند.

ووشکنیا تصریح کرد: در صورت افزایش تخلفات رانندگان از طریق افزایش خودسرانه کرایه ها برخورد می شود و این تخلفات توسط هیات نظارت سازمان رصد می شود. شهروندان در صورت مشاهده تخلف می توانند به سازمان گزارش دهند.


نوسازی بیش از 500 تاکسی فرسوده تا پایان امسال

وی با تاکید بر اینکه تعرفه های جدید سازمان تاکسیرانی از اول آذرماه سال جاری اجرایی می شود، تصریح کرد: تا زمانی که برچسب تعرفه بر روی شیشه خودروها نصب نشده و افزایش قیمت به صورت رسمی اعلام نشود، راننده حق شارژ ندارد. هزینه اضافی توسط شهروندان

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین ادامه داد: واحدهای بازرسی سازمان در 5 تقاطع اصلی شهر شامل مرکز شهر و ولیعصر حضور دارند و مردم می توانند تخلفات را به آنها گزارش دهند.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر دولت از رانندگان تاکسی حمایت کرده اما امروز چنین حمایتی وجود ندارد، گفت: هیچ گونه حمایتی از سوی دستگاه های دولتی از تاکسیرانی صورت نمی گیرد و این قشر به دلیل مشکلات اقتصادی از جمله نداشتن بیمه با مشکل مواجه هستند.

وی ابراز کرد: بخش قابل توجهی از هزینه های تاکسی بر عهده رانندگان است و این شرایط را برای آنها سخت می کند. اگرچه از سوی سازمان حمایت می شوند، اما همچنان مشکلاتی وجود دارد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین با اشاره به سیاست های سازمان اتوبوسرانی برای حمایت از بیمه رانندگان تاکسی تصریح کرد: تفاهم نامه سه جانبه بین شهرداری، سازمان تاکسیرانی و صندوق تصدی استان منعقد شد و وام از شهرداری به آن تعمیم داده شد بنابراین قیمت 100000 تومان برای اسقاط خودرو بین رانندگان توزیع می شود.


راه اندازی پرداخت الکترونیکی در ناوگان اتوبوسرانی قزوین

ووشوک نیا گفت: در صورت داشتن منابع کافی سعی می کنیم تا پایان امسال تعدادی خودروی فرسوده به ویژه 75 دستگاه سواری پیکان را از تاکسی سرویس خارج کنیم و از ماه آینده شاهد بهره برداری سمند خواهیم بود. خودرو سوراند پلاس در شهر قزوین.

وی گفت: در نظر داریم تا قبل از پایان سال بین 500 تا 1000 خودرو در قزوین نوسازی و به ازای هر خودروی جدید یک خودروی فرسوده مستهلک شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین در بخشی دیگر از سخنان خود از راه اندازی پرداخت الکترونیکی یا «QR Code» در قزوین خبر داد و گفت: از طریق این طرح، مردم می توانند کرایه های خود را به صورت الکترونیکی پرداخت کنند؛ به طوری که در این طرح به صورت الکترونیکی پرداخت می شود. این سامانه در فاز اول در ایستگاه شهید بهشتی، خیابان دانشگاه و بلوار شهید سلیمانی برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید