آیا این بازیکنان استقلال در لیست تعدیل ها هستند؟

آیا این بازیکنان استقلال در لیست تعدیل ها هستند؟

باشگاه استقلال در نیم فصل با بحران جدی مواجه خواهد شد و شاید همین مشکل باعث شود مدیران این باشگاه در نقل و انتقالات به موفقیتی دست پیدا نکنند. هر چند سرمربی استقلال در روزهای اخیر سیاستی را اجرا کرده است که همه بازیکنان حداقل تا نقل و انتقالات نیم فصل با انگیزه تمرین کنند و به نوعی هیچکس بی انگیزه و ضعیف نباشد، اما شکی نیست که سرمربی استقلال به فکر است. از حداقل دو تا سه نقل و انتقالات در نیم فصل و قصد دارد مانند سایر همکارانش در نیم فصل تیم خود را تقویت کند.

هم پرسپولیس که به‌عنوان رقیب جدی مدعیان شناخته می‌شود و هم سپاهان در نیم‌فصل برای جذب بازیکنان جدید برنامه‌ریزی خواهند کرد و هیچ‌کدام از آنها بیکار نخواهند ماند، در حالی که استقلالی‌ها که اکنون صدرنشین لیگ محسوب می‌شوند باید. در تقویت خود چندان عقب نمانند و باید با Take action برای جذب بازیکنان جدید سازگار باشند.

اما جذب بازیکنان در نیم فصل بستگی به رضایت بازیکنانی دارد که احتمال وجود نام آنها در لیست خروجی ها وجود دارد. اگر این بازیکنان که شایعات جدایی آنها در نیم فصل به گوش می رسد، با باشگاه همکاری نکنند و نسبت به فسخ قرارداد خود اقدام نکنند، عملا مدیریت باشگاه استقلال برای جذب بازیکنان جدید بسته خواهد شد.

البته لازم به ذکر است که فسخ با هر بازیکنی مستلزم در دسترس بودن بودجه کافی است. مثلا بازیکنی که 10 میلیارد از قراردادش با استقلال باقی مانده و در این فصل عملکرد خوبی نداشته است، نمی خواهد بدون گرفتن تمام مطالباتش از باشگاه، قراردادش را فسخ کند. علاوه بر دستمزد بازیکنان در این فصل، مبالغ قابل توجهی نیز از فصل قبل باقی مانده است و قطعا تسویه حساب با برخی بازیکنان بودجه قابل توجهی را می طلبد که فعلاً در باشگاه استقلال وجود ندارد.

همه می دانند که مدیران فعلی باشگاه استقلال در حال پرداخت حقوق این فصل خود هستند و به دلیل موانع مالی فراوانی که با آن مواجه هستند و به نوعی از مدیران قبلی به ارث رسیده اند، نتوانستند بدهی فصل قبل را تسویه کنند و هر چه پول پرداخت شد. بازیکنان وصل شدند فصل جدیدی است و در عمل باشگاه هیچ مبلغی بابت بدهی فصل قبل پرداخت نکرده است.

بنابراین جدایی چند بازیکن در نیم فصل کار ساده ای نخواهد بود و جدا از اینکه خود بازیکن باید با این موضوع موافقت کند، باشگاه باید از نظر مالی نیز بتواند به بازیکن پیشنهاد دهد که تمام دستمزدش را بگیرد. و او را خاتمه دهید تا بتوانید بازیکن را نیز استخدام کنید اقدامات جدیدی انجام دهید.

علاوه بر اینها، باشگاه استقلال باید برای جذب بازیکن بودجه داشته باشد و در عمل یک فعالیت کوچک نقل و انتقالاتی در نیم فصل 50 میلیارد تومان برای باشگاه استقلال هزینه دارد تا بازیکن جذب این تیم شود.

علی خطیر و همکارانش می توانند این مبالغ را در روزهای باقیمانده تا شروع نقل و انتقالات نیم فصل با هم تطبیق دهند و در عین حال مشورت با بازیکنانی که احتمالاً در لیست خروج قرار دارند برای متقاعد کردن آنها برای جدایی، موضوعی است. که پاسخ آن در موعد مقرر داده خواهد شد. اما آنچه در حال حاضر مشخص است این است که باشگاه استقلال سرمایه کافی برای تسویه حساب با بازیکنان فعلی را ندارد تا آنها از رفتن خوشحال شوند و در مرحله بعد باشگاه استقلال بودجه لازم برای جذب بازیکنان جدید را ندارد.

به همین دلایل ممکن است باشگاه استقلال در نیم فصل هیچ گونه فعالیت نقل و انتقالاتی نداشته باشد و اگر برخی از بازیکنانی که از نظر فنی رضایت بخش نبوده اند، پای خود را بگذارند و حاضر به جدایی نباشند، دستان باشگاه استقلال به جایی بسته نمی شود و پروژه تقویت است. استقلال در میانه فصل به بن بست جدی خواهد رسید.

حالا شاید تا بهمن ماه که قرار است نقل و انتقالات نیم فصل آغاز شود، جواد نکونام بتواند برخی از بازیکنانی که از نظر فنی از آنها راضی نیست را به جدایی متقاعد کند. در واقع انجام این ماموریت در گرو تلاش سرمربی استقلال است چرا که در مقابل درخواست علی حطر مبنی بر فسخ قرارداد آن هم بدون فیش، تعظیم و همکاری بازیکنان با باشگاه بسیار بعید به نظر می رسد.