آیا این حضور استقلال در تیم ملی جدی است؟

آیا این حضور استقلال در تیم ملی جدی است؟

احسان اصولی درباره آغاز اردوی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: طبق آخرین هماهنگی ها و اطلاعاتی که داریم، کی روش روز چهارشنبه به تهران می آید و سپس درباره تشکیل اردو صحبت خواهیم کرد. این اردو با حضور افرادی که در مسابقات قهرمانی داخلی حضور دارند تشکیل می شود و سپس این تیم برای بازی با اروگوئه و سنگال راهی اتریش می شود.

او درباره زمان ورود کی روش به ایران و اینکه رسانه ها تمایل داشتند از زمان ورود او به کشورمان برای مصاحبه مطلع شوند، توضیح داد. همچنین زمان ورود را به شما اطلاع خواهیم داد.

سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره لحظه انتخاب مدیر روابط عمومی جدید این گروه گفت: پس از استعفا و عدم حضور محمدجواد پاینده در فدراسیون، فعلا عوامل و معاونانی که در روابط عمومی بودند، هستند. کار خود را انجام می دهند. دوستان در حال بررسی هستند و به زودی مدیر روابط عمومی معرفی خواهد شد.

اصولی در خصوص نامه فیفا به فدراسیون فوتبال برای ارائه توضیحات درباره اتفاقات بازی ایران و لبنان گفت: تیمی از وکلای مستعد کشورمان که در پرونده های مختلف دخیل بودند، پاسخنامه ای را تهیه و در موعد مقرر به فیفا ارسال کردند. انشالله با توجه به شواهد و مدارک ارائه شده کار به خیر و خوشی تمام شود و اتفاق خاصی برای فوتبال ایران رخ ندهد.

وی درباره زمان تصمیم گیری فیفا درباره این پرونده گفت: آخرین مهلت ارسال پاسخ ما امروز بود. فیفا تاریخ جلسه را تعیین کرده است و بلافاصله پس از رای گیری آن را اعلام خواهیم کرد.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در خصوص اظهارنظر عجیب خود پس از جلسه هفته گذشته هیات رئیسه مبنی بر اینکه تصمیمی در مورد تغییر کادرفنی گرفته نشده و اسکوچیچ همچنان سرمربی تیم ملی است. خاطرنشان کرد: به عنوان سخنگوی هیات رئیسه و فدراسیون آنچه در جلسه جمع بندی شد اعلام کردم و صحبتی از من نشد. به همین دلیل گفتم تصمیمی گرفته نشده است، تصمیمات ما آزمایشی است. اگر اتفاقات، بندها و موارد پیرامون کی روش محقق می شد، این موضوع حل می شد، اما آن زمان که به فدراسیون آمدم و صحبت کردم، باز هم حل نشد.

اوصولی اضافه کرد: در آن زمان ملاحظاتی در مورد اسکوچیچ و رایزنی های نهایی با کی روش وجود داشت و صحبت های من باید اینگونه بیان می شد. رئیس فدراسیون همچنین در نشست خبری خود اعلام کرد که ادی کوی بر اساس مصوبات هیات رئیسه عمل کرده است. بیشتر این ملاحظات ظرف چند ساعت و در عرض یک روز برطرف شد و خبر نهایی رسید. من آن روز در نجف و کربلا بودم که مسائل در حال حل شدن بود. بعد از جلسه هیئت مدیره تونستم به این سفر برم و به اینترنت دسترسی نداشتم که توضیح بدم.

وی در گفت و گو با برنامه ورزش تهران در رادیو تهران گفت: صحبت های من بر اساس تصمیم هیات مدیره و ملاحظاتی بود که در صورت احراز شرایط و موارد به تصمیم تبدیل می شد. وقتی صحبت کردم، هیچ تصمیمی گرفته نشده بود و اسکوچیچ سرمربی بود. از نظر اخلاقی شنیدن از رسانه ها برای او اشتباه بود و ما مجبور شدیم با اسکوچیچ موافق باشیم.

سخنگوی اتحادیه فوتبال انگلیس گفت: در حال مذاکره با باشگاه فوتبال هستیم و این موضوع منتفی نیست. البته افراد و مربیان دیگری نیز مد نظر هستند. وقتی به نتیجه رسیدیم و اینکه چه کسانی به ایران آمده اند دستیار ایرانی او را معرفی می کنیم. حضور نکونام در ترکیب فنی کامل منتفی نیست و رایزنی ها ادامه دارد.

اصولی تصریح کرد: حضور دستیار ایرانی در کادر فنی یکی از شروطی بود که از سوی هیات رئیسه و رئیس فدراسیون برای حضور مربیان ما در جام جهانی مطرح شد و این شرط باید محقق شود.

وی در مورد اینکه آیا کی روش تنها بر استفاده از نکونام تاکید دارد، گفت: خیر. به هر حال اولویت یک، دو و سه را دارد و در صورت تحقق هر کدام بر اساس اولویت ها کارشان انجام می شود.

سخنگوی فدراسیون درباره وحید هاشمیان توضیح داد: ایشان از مربیان باسواد، تحصیلکرده، با تجربه، خوش اخلاق، مودب، خوش برخورد و دوست داشتنی فوتبال ما هستند و انصافاً می توانند در بحث مربیگری و در بحث مربیگری الگوی اخلاقی خوبی ارائه دهند. بحث فنی بر اساس اسنادی که به آن دسترسی دارد در بالاترین رده فوتبال ایران و حتی جهان قرار گرفته است. هر چه به نفع او بگوییم کم گفته ایم و امیدوارم در خدمت او باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید