آیا این استقلال برای تیم ملی مناسب است؟

آیا این استقلال برای تیم ملی مناسب است؟

جواد نکونام در این بازی رکورددار ملی بود. او یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران است که سال ها با پیراهن اوساسونا در لالیگا خوش درخشید.

نکونام بازیکن مورد علاقه کارلوس کی روش بود و یکی از بهترین هافبک های تاریخ فوتبال ایران به حساب می آید. او پس از خداحافظی از فوتبال به کادر فنی پیوست. نکونام برخلاف بسیاری از بازیکنان بزرگ، از لیگ دسته اول شروع کرد و توانست نساجی را به لیگ برتر برساند.

او با این تیم نتایج بسیار خوبی کسب کرد اما بدون شک بهترین دوران حضورش به فولاد خوزستان بازگشت که توانست با این تیم قهرمان جام حذفی و سوپرجام شود.

نکونام در لیگ قهرمانان آسیا نیز با فولاد عملکرد خوبی داشت و توانست به عنوان تیم اول از گروه خود فاصله بگیرد.

نوکونام توانایی های خود را نشان داد. او سال گذشته با فولاد دو جام کسب کرد و امسال با این تیم به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا راه یافت. به نظر من در این مقطع می توان یک تیم ملی به نکونام داد. با توجه به پوشش و نتایج نکونام، او شایسته مربیگری در تیم ملی است. شرایط رشد دارد. نکونام با تمام احترامی که برای کادر فنی فعلی تیم ملی قائل هستم بهترین گزینه برای صعود ایران به جام جهانی است و می تواند در جام جهانی قطر نیز موفق باشد.

اینها صحبت های رحمان رضایی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران برای جواد نکونام است. نکونام نشان داده که مربی با کلاس فنی بالایی است. او روابط بسیار خوبی با بازیکنان دارد و از اعتبار لازم برای هدایت هر تیمی برخوردار است. نکونام نشان داده مربی بزرگی است و حتی شایسته حضور در تیم ملی فوتبال ایران است.

از سوی دیگر کارشناسان معتقدند سرمربی فعلی تیم ملی نتایج بسیار درخشانی با تیم ملی کسب کرده است و می توان گفت این بهترین نتیجه در مسابقات مقدماتی جام جهانی تاکنون بوده و نباید تیم برنده را درگیر این موضوع کرد. و هیچ تیمی در ماه های قبل از جام جهانی مربی موفق خود را عوض نخواهد کرد. نکونام هرگز سرمربی تیم ملی ایران و هیچ کشور دیگری نبوده و انتخاب او ریسک بزرگی هم برای تیم ملی ایران و هم برای خودش است. شاید نکونام بتواند مربی خوبی برای آینده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید