آیا باشگاه اروپایی از خرید مهدی طارمی به همین دلیل پشیمان خواهد شد؟

آیا باشگاه اروپایی از خرید مهدی طارمی به همین دلیل پشیمان خواهد شد؟

سایت انگلیسی “footballfancast” امروز در گزارشی هشدارهای لازم را به باشگاه آرسنال در خصوص علاقه به مهدی طارمی، ستاره تیم ملی ایران داد و احتمال دارد این بازیکن ایرانی نتواند با موفقیت در جمع توپچی های لندن ظاهر شود. ‘جوخه

این روزنامه انگلیسی در این گزارش مفصل می نویسد: آرسنال به مهدی طارمی، مهاجم پورتو علاقه مند است، اما توپچی ها می توانند در پنجره نقل و انتقالات به دنبال گزینه های مطمئن تری نسبت به این بازیکن 30 ساله باشند.

میکل آرتتا در این تابستان سخت کار کرده است تا تیم را دوباره سازماندهی کند تا برای صعود به لیگ قهرمانان اروپا و یک فصل چالش برانگیز دیگر آماده شود، اما همه حرکات به اندازه سایرین دلگرم کننده نبوده است.

آرسنال می تواند مهدی طارمی را جذب کند؟

طبق گزارش ها، آرسنال به دنبال طارمی، گلزن پورتو است که ارزشی در حدود 20 میلیون یورو (17 میلیون پوند) دارد.

منچستریونایتد نیز به ماشین گلزن ایرانی علاقه دارد، اما با توجه به موقعیت آرسنال در این پنجره، ممکن است تردیدهایی در مورد مناسب بودن این خرید ایجاد شود.

آیا مهدی طارمی خرید خوبی برای آرسنال خواهد بود؟

طارمی پس از به ثمر رساندن 22 گل در لیگ پرتغال برای پورتو در فصل گذشته، روی کاغذ برای هر تیمی بازیکن ارزشمندی است، اما برای بسیاری از بازیکنان به سختی در لیگ برتر شکست می خورد.
را
نمی توان انکار کرد که این بازیکن 30 ساله یک گلزن باتجربه است و در 99 بازی برای پورتو 58 گل در لیگ به ثمر رسانده است و نویسنده مکسی آنجلو او را تهدیدی بزرگ می داند.

آرسنال فصل گذشته به خوبی از منچسترسیتی عقب افتاد، تابستان امسال آنها یکی از ضعیف ترین نقاط برای بستن فاصله پنج امتیازی هستند که دو تیم برتر فصل 2022/23 را از هم جدا می کند.

ضروری است که آرسنال در این تابستان معقولانه کار کند. اگرچه طارمی به عنوان یک گلزن پرکار ظاهر شده است، اما هیچ تضمینی برای تکرار این شاهکار در خارج از پرتغال وجود ندارد.

آرسنال تابستان گذشته فابیو ویرا را از پورتو با قراردادی 34 میلیون پوندی به خدمت گرفت و یکی از استعدادهای برتر این کشور را پس از اینکه در مسابقات قهرمانی زیر 21 سال اروپا به عنوان بهترین بازیکن سال انتخاب شد، به خدمت گرفت.

در فصل 2021/22 برای پورتو، ویرا 27 بازی انجام داد و خود را به عنوان یک بازیکن کلیدی برای اژدها تثبیت کرد و 6 گل به ثمر رساند و 14 پاس گل در لیگ ثبت کرد و همچنین به طور میانگین 1.3 پاس گل داد.

با وجود به خدمت گرفتن این بازیکن با استعداد و خلاق، توپچی ها هنوز ویرا را در بهترین حالت خود مشاهده نکرده اند، و در 22 بازی لیگ برتر یک گل به ثمر رسانده و تنها دو پاس گل داده است.

این جوان پرتغالی با میانگین 0.5 پاس کلیدی در هر بازی به شدت مورد انتقاد چارلز واتس روزنامه نگار قرار گرفت.

لیگ برتر می تواند یک بیداری بی ادبانه برای برخی از بازیکنانی باشد که از جاهای دیگر اروپا می آیند، اما توپچی ها در مرحله ای از پیشرفت خود تحت هدایت آرتتا هستند که در آن جای بسیار کمی برای آزمون و خطا وجود دارد.

با اشاره به طارمی، این بازیکن ایرانی در طول دوران حرفه‌ای خود در باشگاه‌های ایران، قطر و پرتغال حضور داشته است و در این سن می‌توان فکر کرد که آیا می‌توان مهارت‌های او در پرتغال را به شمال لندن منتقل کرد یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید