آیا بذرپاش کاندیدای ریاست جمهوری است؟ / تلاش بذرپاش در ماه آخر دولت

آیا بذرپاش کاندیدای ریاست جمهوری است؟  / تلاش بذرپاش در ماه آخر دولت

وزیر راه و شهرسازی گفت: 60 هزار واحد نهضت ملی مسکن در هفته آینده در سه استان تهران، یزد و سیستان و بلوچستان به متقاضیان تحویل می شود.

به گزارش برنا، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در گفتگوی زنده تلویزیونی گفت: 60 هزار واحد نهضت ملی مسکن در هفته آینده در سه استان تهران، یزد و سیستان و بلوچستان به متقاضیان تحویل می شود.

وی گفت: نوسازی منازل در بافت های فرسوده به اندازه ساخت خانه در طرح نهضت ملی اهمیت دارد. همچنین در سال گذشته رکورد صدور پروانه در زمینه بافت فرسوده شکسته شد به طوری که بیش از 92 هزار پروانه ساختمانی در بافت فرسوده صادر شد که این رقم در دولت سیزدهم بی سابقه است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: همچنین بحث ساماندهی بازار اجاره مسکن است که از سوی مجلس به دولت توصیه شده که این موضوع در دستور کار دولت قرار گیرد و همچنین میزان سقف اجاره بها نیز باید در دستور کار دولت قرار گیرد تا 48 ساعت آینده توسط هیئت مسکن استان مطابق قانون تعیین می شود. برای اولین بار در استان های کشور قانون مدیریت اجاره بها خواهیم داشت و دولت می تواند با مصوبه شورای عالی استان سقف اجاره بها را تعیین کند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این قانون جزئیات دیگری دارد که به اطلاع مردم می رسد، گفت: قانون بسیار خوبی است، مجلس از تصویب آن تشکر می کنم. این قانون دست دولت را برای دخالت در بازار باز می کند تا شاهد بازار آرام تری برای امسال باشیم. بخشی دیگر از قانون، ساماندهی بسترهای مجازی برای مدیریت بازار است و نظام مندی بیشتر مداخله جویان در بازار مسکن و اجاره نیز در این حوزه است.

به گفته بذرپاش، خوشبختانه نرخ تورم در بازار مسکن کاهش یافته است که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: تامین مالی یکی از گلوگاه های تولید مسکن است و تمهیدات لازم برای این موضوع اندیشیده شده است 100 هزار میلیارد تومان در قانون بودجه سال 1403 برای افزایش سرمایه مسکن پیش بینی شده است که این افزایش سرمایه خواهد بود. از طریق انتشار اوراق قرضه برای این انتشار تأمین مالی می شود.