آیا تحریم جدیدی در راه است؟ قیام جمهوری خواهان جدید علیه ایران

آیا تحریم جدیدی در راه است؟  قیام جمهوری خواهان جدید علیه ایران

گروهی از جمهوری خواهان سنا که نگران ادامه افزایش فروش نفت به ایران علیرغم تحریم های آمریکا هستند، می گویند که دولت بایدن ممکن است اقدامات بیشتری را برای محدود کردن صادرات نفت و گاز ایران به ویژه به چین انجام دهد.

گروهی متشکل از هشت سناتور آمریکایی در نامه‌ای به آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه و جانت یلن، وزیر خزانه‌داری، از دولت خواستند تا راهبردی برای مهار صنعت پتروشیمی ایران اتخاذ کند.

توافق نانوشته ایران و آمریکا محقق شد/ آیا 20 میلیارد دلار از پول ایران آزاد می شود؟

به گزارش المانیتور، این نامه به رهبری سناتور جمهوری خواه فلوریدا، مارکو روبیو و سناتور جمهوری خواه آیداهو، جیم ریش، از بلینکن و یلن خواسته شده است تا تحریم های بیشتری را علیه افراد و نهادهای چینی مرتبط با تجارت نفت و پتروشیمی ایران اعمال کنند.

واکنش مشاور روحانی به بیانیه ضد ایرانی/روسی ناتو، ایران عزیز را به کشوری مشکل ساز تبدیل کرده است.

آنها در این نامه نوشتند: «این امر ایران را از درآمدهای حیاتی که برای آسیب رساندن به منافع آمریکا استفاده می کند، محروم می کند.

صادرات نفت خام ایران در سال 2023 به بالاترین سطح خود از زمان خروج دونالد ترامپ از برجام در سال 2018 و اعمال تحریم های اقتصادی سنگین علیه ایران رسید. ماه گذشته این کشور حدود 3.01 میلیون بشکه در روز نفت خام تولید کرد که آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد که بالاترین میزان در پنج سال گذشته بوده است.

جواد اوجی، وزیر نفت ایران هفته گذشته در کنفرانس اوپک در وین به فروش نفت خام کشورش مباهات کرد و گفت که ظرفیت فعلی روزانه ایران حدود 3.8 میلیون بشکه نفت خام و میعانات گازی است.

صادرات به چین که بزرگترین خریدار نفت خام ایران است، از زمان خروج ایران از توافق هسته ای که صادرات به اروپا، کره جنوبی، ژاپن و سایر کشورها را متوقف کرد، به تقویت اقتصاد ایران کمک کرده است.

مقامات آمریکایی می گویند ایران از طیف وسیعی از تاکتیک ها، از جمله شبکه واسطه ها و انتقال مخاطره آمیز کشتی به کشتی در آب های آزاد برای دور زدن تحریم ها و مخفی کردن منابع خود به چین استفاده می کند. مقامات اندونزی روز چهارشنبه یک ابر نفتکش با پرچم ایران را که به طور غیرقانونی نفت را در منطقه انحصاری اقتصادی خود حمل می کرد، توقیف کردند.

جمهوری خواهان سنا در نامه خود استدلال کردند که دولت بایدن در اجرای تحریم ها شکست خورده و برای ایران درآمد ایجاد کرده است. مقامات آمریکایی تاکید کرده اند که بر ایران فشار می آورند و به مجموعه ای از تحریم های مالی اعمال شده بر صادرات نفت ایران اشاره کرده اند که آخرین آن در مارس 2023 شبکه ای از شرکت های فعال در هنگ کنگ، سنگاپور و امارات متحده عربی را هدف قرار داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که ایالات متحده به اجرای دقیق تحریم ها علیه ایران از جمله تحریم های نفتی و پتروشیمی این کشور ادامه می دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ما همچنان چین و سایر کشورهایی را که با ایران مخالف تحریم‌های آمریکا هستند، دلسرد می‌کنیم. چارچوب تحریم‌های آمریکا علیه ایران همچنان قوی و موثر است.

هنری روم، کارشناس ارشد موسسه واشنگتن برای سیاست خاور نزدیک، می‌گوید که دولت بایدن فشار خود را بر تحریم‌های نفتی کاهش داده است. او گفت: «هنوز کارهای زیادی وجود دارد که واشنگتن می‌تواند انجام دهد تا فروش و جابجایی پول را دشوارتر کند.» رم. . “من فکر می کنم این برنامه C برای حفظ تنش در غیاب توافق است.

بیش از دو سال پس از روی کار آمدن جو بایدن با تعهد به احیای توافق هسته ای 2015، اکنون گفته می شود دو طرف در حال بررسی یک توافق ضعیف تر و احتمالا نانوشته برای کاهش تنش هستند.

رابرت مالی، که رهبری تلاش‌های ایالات متحده برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران و تضمین آزادی زندانیان آمریکایی را بر عهده دارد، ماه گذشته توسط وزارت امور خارجه به مرخصی بدون حقوق در انتظار بررسی مجوز امنیتی وی قرار گرفت. آبرام پیلی اکنون به عنوان نماینده ویژه آمریکا در امور ایران فعالیت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید