آیا دولت برای ماه رمضان طرح ودیعه معیشتی دارد؟

آیا دولت برای ماه رمضان طرح ودیعه معیشتی دارد؟

ماه رمضان سال گذشته یارانه معیشت ماه مبارک رمضان به حساب بیش از 11 میلیون سرپرست خانوار واریز شد. اما آیا دریافت کنندگان کمک هزینه باید منتظر آن کمک هزینه در سال جاری باشند؟

کمتر از 10 روز تا شروع ماه مبارک رمضان باقی مانده است. اما آیا مانند ماه آخر ماه مبارک رمضان به خانواده ها دیه پرداخت می شود؟

رمضان سال گذشته به دستور ابراهیم رئیسی رئیس دولت سیزدهم یارانه ماه رمضان به عده ای پرداخت شد. مبلغ معیشت ماه مبارک رمضان 150 هزار تومان بود که به ازای هر یک از اعضای خانواده به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

لازم به ذکر است یارانه ماه مبارک رمضان گذشته به بیش از 11 میلیون خانوار تعلق گرفت. اما آیا خانواده ها امسال این کمک هزینه را دریافت خواهند کرد؟

تاکنون هیچ یک از ارگان های دولتی خبری مبنی بر پرداخت نفقه ماه مبارک رمضان امسال منتشر نکرده اند. بنابراین تا اینجا می توان گفت که مردم به غیر از همان یارانه نقدی هر ماه یارانه ای دریافت نخواهند کرد.

ماه رمضان سال گذشته یارانه معیشتی به چه کسانی پرداخت شد؟

اما اگر دولت بخواهد مانند سال گذشته یارانه معیشتی ماه رمضان را توزیع کند، چه کسانی مشمول دریافت این یارانه هستند؟

کمک معیشت سال گذشته در دو مرحله 22 بهمن و نوروز به اقشار کم درآمد دهک اول تا چهارم و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تعلق گرفت.

همچنین یارانه معیشتی ماه مبارک رمضان گذشته به حساب سرپرستان خانوار از جمله دهک اول تا چهارم و مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی که از دریافت سهام بازمانده بودند واریز شد.

البته فراموش نکنیم که دولت هنوز از پرداخت معیشت ماه رمضان آینده خبر نداده است.

در این صورت یارانه بگیران باید منتظر همان یارانه نقدی 300 و 400 هزار تومانی باشند. با این تفاوت که امسال خانوارها امکان استفاده از کوپن را به جای کمک نقدی دارند. آخرین یارانه نقدی امسال 29 اسفند به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

مشمولان دهک اول تا سوم به ازای هر نفر 400 هزار تومان کمک خواهند کرد. خانوارهای دهک چهارم تا نهم نیز به ازای هر نفر 300 هزار تومان یارانه دریافت می کنند.

اگر سرپرست خانوار به جای یارانه نقدی از فاکتور الکترونیکی استفاده کند، دیگر نمی تواند یارانه نقدی را به طور کامل دریافت کند. یعنی هر چقدر هم که کالابرگ استفاده کنند، یارانه نقدی آنها به همان میزان کاهش می یابد.

دولت برای کمک به سبد غذایی، طرح کارت الکترونیک را اجرا کرد. طرح کالابرگ در چهار استان قزوین، هرمزگان، گیلان و مرکزی به صورت آزمایشی اجرا شده است. این طرح شامل 10 محصول شامل شیر، پنیر، ماست، شکر، روغن، ماکارونی، روغن، مرغ و تخم مرغ می باشد.

بر اساس گزارش وزارت کار، بیش از 30 هزار فروشگاه در کشور به سامانه کالابرگ متصل هستند و یارانه بگیران می توانند کالاهای مشخص شده را یک ماه زودتر از پرداخت یارانه نقدی خریداری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید