آیا رتبه بندی معلمان امسال اعمال می شود؟

آیا رتبه بندی معلمان امسال اعمال می شود؟

عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: تمام تلاش ما اجرای رتبه بندی در سال جاری است که با تعمیق منابع مالی لازم امکان پذیر است و باید 700 هزار معلم رتبه بندی شوند. یکی از دغدغه های مجلس ساماندهی لایحه رتبه بندی معلمان است. تمام تلاش ما این است که امسال رتبه بندی محقق شود که با تعمیق منابع مالی لازم می توان این کار را انجام داد و باید 700 هزار معلم رتبه بندی شوند. پس از ابلاغ قانون، وزارت آموزش و پرورش باید روند رتبه بندی عملیاتی را تسریع بخشد، امیدواریم با روی کار آمدن وزیر آموزش و پرورش، کار سریعتر انجام شود.

وی افزود: یکی از جنبه های رتبه بندی معلمان بعد مادی است، اما مهم ترین موضوع بعد معنوی و تشویق مربیان است، ما جایگاه معلم را به درستی در نظر نگرفتیم در حالی که زیرساخت های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جامعه وجود دارد. این عضو گفت: به نظر ما نقش معلمان بسیار اساسی تر از اساتید دانشگاه است، در حالی که آنها موافقت کردند که در بودجه حقوق معلمان وزارت آموزش و پرورش با وزارت بهداشت یکسان شود.

فلاحی گفت: در این رتبه بندی تلاش می شود به هر فرد با توجه به شایستگی های او نگاه شود و هدف اصلی او نه تنها مادی، بلکه کیفیت نظام آموزشی و ارتقای اهداف اصلی معلمان است.

بر اساس این گزارش، رئیس سازمان برنامه و بودجه از تامین 25 هزار میلیارد تن فولاد برای این مهم در سال 1400 خبر داد تا بر اساس این میزان در سال 1400 اولین گام برداشته شود.

همچنین کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در جلسه عصر (یکشنبه 9 آبان) ماده 4 به بعد قانون طبقه بندی معلمان را اصلاح و 3 ماده از این لایحه را مورد بررسی قرار داد. بر این اساس، ماده 4 لایحه طبقه بندی که معلمان را موظف می کند در بدو ورود به عنوان «دستیار معلم» منصوب شوند، حذف شده است.

ماده 5 این لایحه نیز با اصلاحاتی به تصویب رسید. این ماده روند رتبه بندی کلیه معلمان در حوزه آموزش و پرورش را تعریف می کند و به گفته وی دولت موظف است تا پایان سال 1400 مفاد اجرایی این قانون را تدوین کند.

دیدگاهتان را بنویسید