آیا شیخ دیابات جادوی بزرگ پرسپولیس را خراب می کند؟

آیا شیخ دیابات جادوی بزرگ پرسپولیس را خراب می کند؟

در دیدار با مس کرمان، شیخ دیاباته از ابتدای نیمه دوم وارد زمین شد و به لطف زمان گل بیشتر، موفق شد اولین گل خود را با پیراهن پرسپولیس به ثمر برساند. این در حالی است که شیخ در دو فصلی که برای استقلال به میدان رفت به تنهایی 17 گل به ثمر رساند و با گلی که به مس کرمان برای پرسپولیس زد تعداد گل های خود را به عدد 18 رساند.

بنابراین با زدن 6 گل دیگر رکورد مرحوم علی انصاریان را خواهد شکست. مرحوم علی انصاریان به عنوان یکی از مدافعان پرکار فوتبال ایران، 20 گل برای پرسپولیس و 4 گل برای استقلال به ثمر رساند که در مجموع 24 بار برای دو تیم بزرگ پایتخت به میدان رفت.

لازم به ذکر است دیاباته در حال حاضر در بین گلزنان مغرب زمین چهارم است و با یک گل دیگر با پشت سر گذاشتن سید مهدی سیدصالحی به رتبه سوم جدول صعود خواهد کرد. سید صالحی 12 گل برای استقلال و 6 گل برای پرسپولیس به ثمر رسانده است.

لازم به ذکر است که نفر اول این جدول کسی نیست جز علیرضا نیکبخت واحدی که در بین بازیکنان مشترک دو تیم در لیگ برتر 40 بار برای استقلال و پرسپولیس گلزنی کرده است. او 26 گل برای پرسپولیس و 14 گل برای استقلال به ثمر رساند.

در هر صورت اگر یحیی گل محمدی با دو مهاجم تیمش به شیخ دیابات فرصت بیشتری برای حضور در زمین بدهد، این بازیکن به راحتی می تواند با زدن 6 گل دیگر به دومین گلزن مشترک استقلال و پرسپولیس تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید