آیا شیخ دیابات در دربی بازی می کند؟

آیا شیخ دیابات در دربی بازی می کند؟

یاغی جدید فوتبال ایران که با هیاهوی فراوان به پرسپولیس آمد مخالفان زیادی داشت و خیلی ها معتقد بودند که این بازیکن از تمرینات لازم دور بوده و اغلب مصدوم می شود. اتفاقی که تنها چند روز پس از عقد قرارداد پرسپولیس و مصدومیت شیخ رخ داد، انتقاد برخی از یحیی گل محمدی و باشگاه پرسپولیس را در پی داشت.

طلسم بازی نکردن شیخ سرانجام در دیدار مقابل مس رفسنجان شکست و این بازیکن بلندقد توانست برای اولین بار برای تیم جدیدش به میدان برود. دیاباته در جریان پیروزی یک بر صفر پرسپولیس مقابل ملوان در انزلی موقعیت های بیشتری به دست آورد و در دیدار روز پنجشنبه برابر مس کرمان از ابتدای نیمه دوم جای خود را به کمال سهده نیا داد.

با ورود شیخ به بازی، پرسپولیس با دو مهاجم متخصص یعنی لوکادیا و دیاباته به کار خود ادامه داد و روند تیم به کلی تغییر کرد. سرانجام دیاباته در دقیقه 74 توانست با پاس دیدنی سوروس رفیعی اولین گل خود را با پیراهن پرسپولیس به ثمر برساند و این تیم را به 3 امتیاز فوق العاده ارزشمند در خانه برساند.

ترمیم و گلزنی دیاباته باعث شد تا هواداران پرسپولیس به داشتن مهاجم خوب دیگری در کنار لوکادیا امیدوار باشند و پس از گل این بازیکن، هواداران استقلال کری لایحه دربی را که اواخر این ماه برگزار می شود، خواندند.

با توجه به گلزنی و آماده سازی دیابه و پرسپولیس با دو مهاجم خطرناک دیگر، این سوال مطرح است که تصمیم یحیی گل محمدی برای ادامه لیگ چه خواهد بود و آیا تیمش سیستم را تغییر خواهد داد؟

اگر یحیی به نیمکت نشینی دیاباته ادامه دهد و به عنوان بازیکن ذخیره و نیمکت نشین به او تکیه کند، با شروع مجدد لیگ، پرسپولیس با همین سیستم و یک مهاجم بازی می کند. اما اگر یحیی تصمیم به استفاده از 2 مهاجم داشته باشد و بخواهد از دیاباته در کنار لوکادیا در خط حمله استفاده کند، اوضاع فرق می کند و در این صورت یکی از ستاره های پرسپولیس نیمکت نشین می شود.

همانطور که شنیده ایم با توجه به تمرینات بالای شیخ در تمرینات پرسپولیس، گل محمدی قصد دارد از دیاباته و لوکادیا به صورت همزمان در دربی استفاده کند و اگر این اتفاق بیفتد، خطر قرار گرفتن ستاره هایی مانند عالیشاه، نیا صادقی، ترابی و او وجود دارد. رفیع را تهدید می کند.

دیدگاهتان را بنویسید