آیا علیرضا فغانی دوباره به جام جهانی بازمی گردد؟

اتفاق تلخ برای علیرضا فغانی قبل از شروع جام جهانی دوحه مجبور شد از لیست داوران بین المللی فوتبال ایران در سال 2023 حذف شود و بر این اساس او نمی تواند در جام ملت های آسیا 2023 بازی کند.

علیرضا فغانی به بهانه مهاجرت به استرالیا و نزدیک شدن به سن بازنشستگی از لیست داوران بین المللی فوتبال ایران حذف شد، در حالی که طبق قانون جدید فیفا، داوران می توانند تا سن 48 سالگی قضاوت کنند.

حالا اتفاق خوبی برای علیرضا فغانی در راه است. اخبار رسیده حاکی از آن است که فدراسیون فوتبال استرالیا در نظر دارد نام علیرضا فغانی را در لیست بین المللی خود برای سال 2024 قرار دهد که در این صورت این داور ایرانی بار دیگر شانس قضاوت در بازی های بین المللی را پیدا خواهد کرد. او می تواند به همین بهانه مسابقات جام جهانی 2026 را سوت بزند. البته از طرف فوتبال استرالیا.

علیرضا فغانی چند سالی به استرالیا مهاجرت کرد و در مسابقات لیگ برتر این کشور به میدان رفت.

در صورتی که فدراسیون فوتبال ایران قبل از ارسال لیست به کنفدراسیون فوتبال آسیا، محرومیت علیرضا فغانی را اعلام کند، این داور می تواند در سال 2023 در لابی فدراسیون فوتبال استرالیا وارد لیست داوران بین المللی فوتبال این کشور شود. اما این اطلاعات پس از خط کشی صورت می گیرد و کشور استرالیا لیست خود را برای سال 2023 آماده کرده است و بر این اساس در سال 2024 مجددا علیرضا فغانی شانس قضاوت در بازی های بین المللی را پیدا می کند.

دیدگاهتان را بنویسید