آیا ماجرای کاپیتان سپاهان برای بازیکن پرسپولیس تکرار می شود؟

آیا ماجرای کاپیتان سپاهان برای بازیکن پرسپولیس تکرار می شود؟

مهاجم سابق پرسپولیس در پایان این دیدار درباره بازی این تیم مقابل وان پارس اصفهان و رده بندی در ضربات پنالتی صحبت کرد.

فکر می کردی بازی پرسپولیس با تیم دسته اولی به پنالتی برود؟

جام حذفی جام غافلگیر کننده ای است اما چیزی که برای من مهمتر از این بازی بود این بود که همه چیز این بازی شبیه لیگ برتر بود! توپ همان توپ بود، تبلیغات همان تبلیغات بود و همه چیز مثل بازی های معمولی بود! در دنیا معمولا توپ پلی آف با توپ لیگ فرق می کند و شرایط به گونه ای است که با تماشای بازی متوجه تفاوت ها می شوید. اما اینجا همه چیز یک رنگ و یک بو دارد.

نبود جمعیت در این دیدار چقدر روی کیفیت مسابقه تاثیر داشت؟

ما به تماشای مسابقات بدون تماشاگر عادت کرده ایم! فکر می کنم اگر روزی درها را باز کنند و مردم بیایند، همه تعجب می کنند.

آیا می دانستید دیدار منتخب الهلال و النصر با حضور رونالدو برابر پاری سن ژرمن و ستاره هایش برگزار می شود؟ تماشای این مسابقه برای تماشاگران عربستانی چه کمکی به فوتبال آن کشور می کند؟

اینها همه حسرت ماست! شاید تعجب کنیم که چرا اینقدر هزینه می کنند و کریستیانو رونالدو را به عربستان می آورند! اما خواهید دید که حضور رونالدو در فوتبال عربستان حتی در فوتبال زنان عربستان نیز تاثیرگذار خواهد بود و آینده فوتبال این کشور را ارتقا خواهد داد. آنها یک نگاه 10 ساله به این مسائل دارند که هزینه زیادی دارد. کجای فوتبال ما شبیه عربستان است وقتی می خواهیم به مشکل حضور فکر کنیم؟ امروز تماشاگران فوتبال عربستان به دیدن مسی و کریستیانو رونالدو در زمین چمن در کنار هم یا مقابل هم عادت کرده اند، آن وقت تماشاگران ایرانی نمی توانند بروند و بازی پرسپولیس و وان پارس اصفهان را تماشا کنند! همه اینها باعث می شود فوتبال ما عقب بماند. جالب است که فکر می کنیم وقتی می رویم و یک بازیکن 400 هزار دلاری می گیریم کار بزرگی انجام داده ایم!

مشکل کار ما کجاست؟

چون فوتبال ما فوتبال دولتی است و همه هزینه ها از طرف دولت است. فوتبال امارات، قطر و عربستان خصوصی هستند و بنابراین پیشرفت می کنند. کیفیت فوتبال عربستان خیلی بهتر از ایران است. این به خاطر استادیوم ها و زیرساخت های دیگر آنهاست. شما کاملاً می توانید تفاوت ها را احساس کنید. آیا استادیوم های آنها را دیده اید؟ با این روند کیفیت فوتبال ما کم می شود اما در حال ارتقا هستند. بازی آنها در جام جهانی را دیدید که چگونه قدرت خود را نشان دادند! در این شرایط فوتبال ما به سطح دسته دوم آسیا سقوط می کند.

از بازی پرسپولیس و حریف یک لیگ صحبت نمی کنید؟

این دیدار 4 گل داشت. تیم وان پارس جوان و با انگیزه بود. تازه متولد شده اند و در آزادی توانسته اند یقه پرسپولیس را بگیرند. زدن دو گل به پرسپولیس در اختیار هر تیمی نیست. اگر کمی باتجربه‌تر بودند، می‌توانستند همان امتیاز را 2-1 حفظ کنند و به جلو بروند.

چه شد که نتوانستند؟

ترس و استرس بازی مقابل پرسپولیس و ستاره های این تیم. به هر حال بازی مقابل چنین تیمی تاثیرگذار است. حتی بدون تماشاگر هم بازی در ورزشگاه آزادی برایشان سخت است. به خاطر این دیدار به ضربات پنالتی رسید و در نهایت شکست خوردند.

نقش بیرانوند در این صعود چه بود؟

قطعا وقتی بیرانوند در دروازه ایستاد، زانوی پنالتی بانوان حریف می لرزید. تجربه بیرانوند باعث شد این تیم صعود کند. بازیکنان پرسپولیس باید باهوش تر باشند. آنها نباید به خوردن گل های زیاد عادت کنند. به خصوص در خانه! این تیم پر از بازیکنان با استعداد است. پرسپولیس آنقدر خوب کار می کند که اگر بازیکنانش را از دفاع به حمله تغییر دهید، باز هم می توانند هر تیمی را شکست دهند و برنده شوند. یعنی مطمئن بودیم پرسپولیس می برد. آنها هم کمی شانس داشتند.

نظر شما در مورد محمد عمری چیست؟

این مرد جوان عالی و با انگیزه کار می کند. زمان ما هم همینطور بود. آن زمان هادی عقیلی به پرسپولیس امیدوار بود اما زیاد او را نگرفتند و به سایپا رفت. پس از مدتی ارتش را رها کرد و به رهبری آگیلی رسید. فعلاً خوب است که به اصول و امیدها توجه کنیم تا محمد عمری در این تیم ستاره شود. خوشحالی بازیکنان رسیدن به گروه بزرگسالان است.

دیدگاهتان را بنویسید