آیا مرکز اسلامی هامبورگ تعطیل می شود؟


ساعت: 10:11
تاریخ انتشار: 20/08/1401
کد خبر: 1910085

در ادامه حمایت کشورهای غربی از ناآرامی های ایران، احزاب حاکم در آلمان خواستار تعطیلی مرکز قدیمی فرهنگی و فکری ایران در آن کشور شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در ادامه فضاسازی رسانه ها و دولت آلمان علیه «مرکز اسلامی هامبورگ»، احزاب تشکیل دهنده دولت ائتلافی این کشور با ارائه طرحی به مجلس، خواستار تعطیلی این متدین و روشنفکر شدند. نهاد و پارلمان این کشور نیز به این طرح رای خواهد داد که آیا این مرکز باید تعطیل شود یا نه و چگونه باید تعطیل شود.

مرکز اسلامی هامبورگ یکی از مراکز مهم و قدیمی اسلامی آلمان است که در سال 1332 با حمایت آیت الله بروجردی در شهر هامبورگ تأسیس شد. انتشار مجلات آلمانی و فارسی زبان و ارائه خدمات مشاوره بخشی از فعالیت های این مرکز می باشد. این مجموعه اسلامی دارای کتابخانه ای با بیش از 6 هزار عنوان در موضوعات مختلف اسلامی و شیعی است.

با توجه به حضور پررنگ لابی رژیم صهیونیستی و گروهک تروریستی منافقین در برخی شهرهای آلمان، هر از چند گاهی در رسانه های آلمانی اتهامات و اتهاماتی علیه این نهاد و سازمان دینی- فرهنگی مطرح می شد، اما در هفته های اخیر و پس از آغاز ناآرامی ها و شورش ها در برخی شهرهای ایران، حملات رسانه ای و سیاسی علیه مرکز اسلامی هامبورگ افزایش یافت. به ویژه دولت آلمان همراه با آمریکا و برخی کشورهای اروپایی آشکارا از ناآرامی ها در ایران بدون پوشش دیپلماتیک حمایت کردند.


آیا مرکز اسلامی هامبورگ تعطیل می شود؟

درخواست تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ یکی از بندهای طرح 22 ماده ای احزاب دولت ائتلافی آلمان علیه ایران است. این طرح که به بهانه و عنوان انحرافی «حفاظت از حقوق بشر»، منحصراً برای حمایت از شورشیان و چگونگی ادامه ناآرامی ها در ایران، «تقویت تحریم ها علیه ایران و حمایت از نیروهای اپوزیسیون ایرانی در آلمان» تهیه شده است، یکی از طرح های است. دیگران بندهای او

احزاب حاکم در دولت آلمان در حالی خواستار تعطیلی این مرکز فرهنگی و فکری ایران شده‌اند که در تضاد آشکار با شعار «حفاظت از آزادی بیان» آشکارا با مداخله از اغتشاشات و اقدامات تروریستی در برخی مناطق ایران حمایت می‌کنند. امور داخلی ایران

برخی رسانه های آلمانی که به نظر می رسد اغتشاشات و قیام های اخیر عناصر ضد انقلاب در خارج از کشور را فضای مناسبی برای طرح انواع اتهامات بی اساس به مرکز اسلامی هامبورگ می دانستند، حتی روند عادی و اداری این مرکز را در یک طرح تشریح کردند. راه متفاوت. چندی پیش خبری مبنی بر اخراج «حجت الاسلام سیدسلیمان موسوی فر» معاون مرکز اسلامی هامبورگ از آلمان منتشر شد.

روزنامه آلمانی “همبرگر مورگن پست” مدعی شده است که سید سلیمان موسوی فر از سازمان های تروریستی حمایت می کند و فیلم های تبلیغاتی را در فیس بوک به اشتراک می گذارد. ادعایی که حجت الاسلام سید سلیمان موسوی فر به شدت آن را تکذیب و تاکید کرد که پس از انجام ماموریت 6 ساله خود در مرکز اسلامی هامبورگ به کشور بازگشته و هیچ اتهامی به طور قطعی در دادگاه های آلمان ثابت یا اعلام نشده است. پرونده از نظر قانونی منجر شد.

دیدگاهتان را بنویسید