آیا واقعاً 70 درصد مربیان از ارزشیابی معلمان راضی هستند؟

آیا واقعاً 70 درصد مربیان از ارزشیابی معلمان راضی هستند؟

وی درباره روند رسیدگی به اعتراضات گفت و ادامه داد: 75 هزار معلم به رتبه خود اعتراض کرده اند و رسیدگی به اعتراض آنها آغاز شده و بقیه اعتراضات تا پایان اردیبهشت ماه بررسی و پیامک برای آنها ارسال می شود.

مراد صحرایی با اشاره به اینکه این آزمون ها 40 درصد در پذیرش دانشگاه ها موثر است، ادامه داد: سوالات امتحانی در امنیت کامل طراحی و تحویل دانشجویان می شود و با توجه به اینکه یک ربع مانده به شروع آزمون، درب شعب امتحانی با شروع آن بسته می شود. امتحان ما سوالات دانش آموزان خود را منتشر می کنیم تا شکی در لو رفتن سوالات وجود نداشته باشد.

رئیس آموزش و پرورش همچنین در جمع خبرنگاران گفت: بالغ بر 4000 حوزه امتحانی در سراسر کشور وجود دارد و دستورالعمل تجمیع حوزه ها داده شده است، زیرا در زمان کنکور سراسری در مجموع 1700 حوزه امتحانی داریم.

وی با بیان اینکه 11 آزمون در مدت 25 روز برگزار می شود، گفت: هیأت های تدارکات استان ها مجاز هستند با توجه به شرایط جغرافیایی استان خود تصمیم گیری کنند.

سرپرست وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: تمام تلاش خود را می کنیم تا هم داوطلبان راحت باشند و هم امتحان طبق استاندارد خودمان برگزار شود.

صحرج جلسه امروز استانداران را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: روسای یا استانداران آموزش و پرورش استان به همراه مدیران کل در این جلسه حضور داشتند و هدف از این جلسه هماهنگی، همدلی و آمادگی برای رویداد مهم امتحانات نهایی بود.

وی با بیان اینکه کنکور امسال 40 درصد تاثیر قطعی در کنکور دارد، درباره بحث ایمنی امتحانات گفت: بحث های لازم در خصوص ایمنی امتحانات و هماهنگی بین برگزارکنندگان انجام شده است. واضح است که همه برای این تحول آماده هستند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: خانواده ها باید اطمینان حاصل کنند که ما به عنوان کارکنان آنها برنامه ریزی کنیم که روند آموزش یک فرآیند مستمر باشد و منجر به ارزیابی موثر، قابل اعتماد و ارزشمند شود که این اتفاق افتاده است. از 31 اردیبهشت کل کشور وارد آزمون های کارشناسی ارشد می شود.

صحرایی خاطرنشان کرد: خوشحالیم که آموزش و پرورش در کلاس و امتحانات آن کاملاً به هم پیوسته است.

وی ادامه داد: درک اهمیت این تحول در آموزش و پرورش و کارهای بزرگی که در این زمان انجام می شود، مهم است.

وزیر موقت آموزش و پرورش درباره امنیت آزمون گفت: بحث امنیت امتحان یکی از مهمترین مسائل ماست. آنچه مسلم است امتحانات در امنیت کامل طراحی شده و همگی به دست داوطلبان می رسد.

وی گفت: برای جلوگیری از شبهه لو رفتن امتحانات نهایی، همزمان سوال را به داوطلب می دهیم چون حداقل یک ربع دیگر در حوزه امتحانی تعطیل است، خودمان سوالات را منتشر می کنیم و به این شایعه پایان می دهیم که سوال لو رفته است ; ارسال سوال بعد از باز کردن مخزن کاملا طبیعی است و انشاالله خودمان این کار را انجام خواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید