آیا گیشه در دست شاکردوست/ الناز با فیلم های تی تی و ابلق رکورد می زند؟


ساعت: 18:05
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۲
کد خبر: 1889573

الناز شاکردوست که چند سالی است تغییر مسیر اصلی در بازیگری خود داشته است با فیلم «تی تی» و به زودی با فیلم «ابلق» برنده باکس آفیس شده و توانسته تاثیر بسزایی در فروش این فیلم ها داشته باشد. فیلم ها

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هفته گذشته سینماها به مناسبت روزهای سوگواری سید و سالار شهیدان تعطیل شدند و پیش از آن فیلم‌های کمدی موقتاً از برنامه اکران خارج شدند و این فرصت به فیلم پناهنده «تی تی» آیدا با مضمونی عاشقانه و اجتماعی در راس آن داده شد. گیشه سینما قرار داده شود

این یک فرضیه ثابت شده است که سینما در ایران در نگاه اول یک انتخاب برای سرگرمی و اوقات فراغت خانوادگی است، در این میان فیلم های کمدی و طنز همیشه در راس این اولویت و انتخاب قرار دارند و امسال نیز مانند سال های گذشته سینمای ایران تاکنون دو فیلم کمدی «اینفرادی» و «سگ بند» به ترتیب با فروش 55 و 40 میلیارد تومانی پیشتازان سینمای ایران هستند.

الناز با فیلم های تی تی و ابلق رکورد می زند؟


63ea6fce 93c2 4461 9e29 6c7c36100c64 خبر خاکستری

ابلک جدیدترین ساخته نرگس آبیار که در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر سال 1378 به نمایش درآمد و سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره از نظر مخاطب را از آن خود کرد، به زودی از چهارشنبه 5 مرداد در سینماها اکران می شود. فیلمی در ژانر اجتماعی با بازی دلنشین الناز شاکردوست کاندیدای بهترین بازیگر زن جشنواره برای این نقش. بهرام راضان، هوتن شکیبا، گلاره عباسی، مهران احمدی، شادی کرم رودی و گیتی معینی از دیگر بازیگران فیلم ابلک هستند و احتمالاً این فیلم به یکی از پرفروش‌های گیشه تبدیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

در کنار فیلم آبیار «ابلق» اولین فیلم یوسف خاتمی کیا نیز قرار است در همین روز اکران شود. فیلم سینمایی «شب طلایی» به تهیه کنندگی ابراهیم خاتمی کیا که برای اولین بار در چهلمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد، به زودی اکران می شود. حسن معجونی، یکتا ناصر، مریم سعادت، مسعود کرامتی، بهناز جعفری، سوگل خلیق و سینا رازانی در این فیلم به ایفای نقش می پردازند..

صندوق در دست شاکردوست


78f6f30b 7de7 43d9 8f89 e43534ab5fff خبر خاکستری

فیلم سینمایی «تی تی» به کارگردانی آیدا پهننده و بازی الناز شاکردوست در کمتر از دو هفته پس از اکران خود توانست به فروش خیره کننده 13.3 میلیاردی دست پیدا کند. پناهنده که پیش از فیلم «تی تی» دو فیلم «ناهید و اسرافیل» را در کارنامه خود دارد، اغلب مضامین عاشقانه و اجتماعی را برای فیلم هایش برمی گزیند و با بازی بازیگران مختلف خلق شده در چارچوب سینما، نقش های به یاد ماندنی ایفا می کند.

الناز شاکردوست که سال ها به خاطر چهره عروسکی و حالت های فانتزی و چهره اش در نقش های فرعی و فرعی ایفای نقش می کرد، در سال 1374 و با بازی کاملا متفاوت در فیلم «خفه گی» ساخته فریدون جیرانی بلافاصله دیده شد. تا جایی که نامزد بهترین بازیگر زن در جشن انجمن نویسندگان شد. اما شاکردوست با همان دست در چرخ توانست دو سال بعد برای این تغییر مسیر بازیگری و برای فیلم «شبی که ماه تمام شد» جایزه سمورگ جشنواره را دریافت کند. در همان سال صاحب آن شد.

ادامه بازی در نقش‌های مختلف و بلوغ در نقش در سال‌های بعد، نامزدی شاکردوست در جشنواره فیلم فجر و حضور بیشتر را به همراه داشت. او در سال ۱۳۷۷ برای فیلم «می‌ترسم» و سال بعد برای فیلم «ابلک» در جشنواره‌های فیلم فجر ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن شد. تندیس جشنواره منتقدان و نویسندگان سینمای ایران بدون شک در فروش سرسام آور این فیلم تاثیر بسزایی داشته است و این موضوع با اکران فیلم «ابلق» در این هفته بیشتر نمایان خواهد شد.

پیمان موفق تر از همیشه است


ed5f42f5 6b74 4e3c 8ac0 82d414dc38c9 خبر خاکستری

همین روند صعودی را می توان در کارنامه کاری پیمان جمشیدی مشاهده کرد. جمشیدی که در سال 89 برای اولین بار در سریال ساختمان پزشکان جلوی دوربین رفت در نقش کوتاه خودش در سال 92 با سریال طنز پژمان به صورت جدی دیده شد و توانست همان مسیر را ادامه دهد. کمدی و طناز با فیلم های خوب بد جلف، کندو، تگزاس 1 و 2، شیشلیک و در نهایت با فیلم دینامیت خود را معرفی کرد و به عنوان بازیگر طنز سینمای ایران تثبیت کرد. بازیگری که حضورش در هر فیلمی گیشه تهیه کننده را تسهیل می کند.

پیمان علاوه بر سینما، همان مسیر صعودی موفقیت را در تلویزیون نیز به طور همزمان تکرار کرد و توانست جایگاه خوبی در بین مخاطبان سخت گیر رسانه ملی کسب کند. او کار حرفه ای خود را با سریال «پژمان» از شبکه سه، با دو فصل سریال «دیوار به دیوار» و بازی فوق العاده و طنز خود در سه فصل از سریال خوش ساخت «زیر خاکی» آغاز کرد. خوش برخورد و حالا با حضور در سریال آفتاب پرست در نقش جمال پورشه، حضور کمدی دیگری در شبکه نمایش خانگی دارد.

اما پیمان جمشیدی با بازی کاملا جدی و متفاوت با کارنامه خود در فیلم الاف زار، علاوه بر نامزدی بهترین بازیگر نقش اول مرد در فیلم چهلم، توانست تاثیر زیادی در فروش باورنکردنی ۱۶ میلیاردی سینماها بگذارد. جشنواره فجر. پیمان قبل از اعلاف زر برای فیلم سوتوفام و در نقشی بسیار جدی نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنواره فیلم فجر شد.

پرفروش ترین افراد اجتماعی


4407cb42 7af4 4d0a 9eba ae850fbb2bcb خبر خاکستری

پس از دو فیلم «الافزار و تی تی»، فیلم‌های «حناس» و «بدون رزرو» در میان فیلم‌های اجتماعی پربیننده هستند. فیلم حناس به کارگردانی حسین دارابی و بازی بهروز شعیبی در نقش شهید رضایی نژاد (شهید هسته ای) که از اواسط خردادماه در سینماها اکران شده است با برشی از زندگی شهید داریوش رضایی نژاد و همسرش مریلا زارعی موفق به اجرای خوبی شد. با فروش بیش از 4 میلیارد تومان در این ژانر، گیشه نسبتا خوبی را بدست آورید.

ادامه مطلب

اما فیلم بدون رزرو جدیدترین ساخته بهروز شعیبی با بازی متفاوت پگاه آهنگرانی در چهلمین جشنواره فیلم فجر مورد توجه قرار گرفت و کریستال سمیرق مورد توجه کشور قرار گرفت. فیلمی با موسیقی دل انگیز مسعود صحاوه دوست که با سکانس پایانی خود در حرم امام رضا (ع) قابی ماندگار را برای مخاطب خلق می کند. این فیلم در میان فیلم های اجتماعی با فروش بیش از 3 میلیاردی در گیشه توانست مخاطبان خود را نسبتاً راضی کند.

با نگاهی گذرا به فیلم های اجتماعی در حال اکران در سینمای ایران که تاکنون فروش خوبی داشته اند، می توان امیدوار بود که مدیران سینمای اجتماعی همچنان با ساخت چنین فیلم هایی و پرچم این ژانر، مخاطب را کمی به فکر وادار کنند. ادامه بده

دیدگاهتان را بنویسید