آیا یارانه ماه مبارک رمضان پرداخت می شود؟

آیا یارانه ماه مبارک رمضان پرداخت می شود؟

حدود سه سال است که خانوارها هر ماه دو یارانه ثابت دریافت می کنند. یارانه نقدی و معیشتی به خانوارها به عنوان یارانه نقدی از سال اول و یارانه معیشتی از سال دوم همزمان با افزایش قیمت بنزین به خانوارها پرداخت می شود اما در برخی ماه ها ممکن است تعداد این یارانه ها افزایش یابد و برخی دیگر نیز یارانه پرداخت کنند. . مثلاً چند روز پیش یارانه صد هزار تنی به حساب برخی خانواده ها واریز شد.

یارانه دیگری که جدا از یارانه معیشتی و نقدی پرداخت می شد، یارانه ماه مبارک رمضان بود که برای اولین بار در فروردین ماه سال گذشته به برخی خانوارهای کشور تعلق گرفت.

این یارانه در نخستین روزهای ماه مبارک رمضان به 60 میلیون ایرانی تعلق گرفت که خانوارها بسته به تعداد اعضای خود مبالغ متفاوتی دریافت کردند. به عنوان مثال، یک خانواده 55000 تن یارانه، یک خانواده دو نفره 5000 تن یارانه، یک خانواده سه نفره 5000 تن یارانه، یک خانواده چهار نفره 5000 تن یارانه و پنج یا خانواده های بیشتری 15000 تن دریافت کردند.

اکنون که کمتر از دو ماه تا ماه مبارک رمضان باقی مانده، این سوال پیش می آید که آیا یارانه ماه مبارک رمضان امسال نیز پرداخت می شود؟

در حال حاضر دستوری مبنی بر اعطای یارانه ماه مبارک رمضان به خانوارها صادر نشده است، باید دید در این خصوص چه تصمیمی اتخاذ می شود و آیا امسال نیز مانند سال گذشته یارانه ماه مبارک رمضان به خانوارها تعلق می گیرد یا خیر.

چه یارانه هایی در سال 1400 پرداخت شد؟

به گزارش تجارت نیوز، در سال 1400 دولت هر ماه دو یارانه نقدی و یک معیشت بنزین را به صورت منظم پرداخت می کرد. یارانه مناسب نیز در سه مرحله شامل یارانه ماه مبارک رمضان، یارانه بیست و دوم باخمن و یارانه نوروزی پرداخت شد.

در بودجه سال 1400 دولت برای پرداخت یارانه نقدی 45 هزار تنی 42.8 میلیارد تن بودجه تعیین کرد. همچنین 31 هزار میلیارد تن برای اجرای طرح حمایت از معیشت خانوار مورد بررسی قرار گرفت.

دولت در سال جاری ۱۲ بار به حدود ۷۸ میلیون نفر یارانه نقدی پرداخت کرده است. میزان این یارانه همانند مرحله اول برای هر نفر 45500 تن بوده است. سه دهم این یارانه ها باید حذف می شد اما این اتفاق نیفتاد.

یارانه دوم به طور منظم هر ماه پرداخت می شد. میزان یارانه نگهداری بنزین برای هر خانوار بین 55 تا 205 هزار تن بوده است. در واقع خانواده های پنج نفره و بیشتر 205 هزار تومان و خانواده های یک نفره 55 هزار تومان دریافت کردند.

یارانه های دولتی در سال 1400

سال گذشته دولت دو یارانه موردی یکی در 22 بهمن و دیگری به نوروز پرداخت کرد. حدود 32 میلیون نفر در 22 بهمن این یارانه را دریافت کردند.

دومین یارانه ای که قبل از آغاز سال 1401 پرداخت شد، یارانه نوروزی بود. میزان این یارانه 150 هزار تن بوده است. دریافت کنندگان این یارانه با یارانه 22 بهمن متفاوت است، دولت اعلام کرده یارانه نوروزی به کسانی تعلق می گیرد که سهمی از عدالت ندارند. در واقع، از آنجایی که حدود 43 میلیون نفر در ماه مارس سود سهام عدالت دریافت کردند، دولت برای کمک به بازماندگان یارانه نوروزی یارانه پرداخت کرد. همراه بود. بسیاری از کسانی که معتقدند واجد شرایط دریافت یارانه هستند، از دولت به دلیل حذف آنها از لیست انتقاد کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید