آیت الله صافی گلپایگانی از استوانه های حوزه علمیه کوم بود


ساعت: 12:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۱
کد خبر: 1805072

رهبر معظم انقلاب در پیامی به مناسبت درگذشت آیت‌الله صافی گلپایگانی گفتند: ایشان از ارکان حوزه علمیه قم و از برجسته‌ترین علمای علمی و عملی و مجرب‌ترین عالم دینی بودند. این حوزه علمیه

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رهبر معظم انقلاب در بیانیه ای درگذشت آیت الله حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفتند.

متن این پیام به شرح زیر است:

به نام خدا

متأسفانه خبر درگذشت وکیل عالیقدر و مرجع بصیرت حضرت آیت الله العظمی جناب حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی رضوان الله تعالی علیه را دریافت کردم. وی از ارکان حوزه علمیه کوم و از علمای برجسته علمی و عملی و مجرب ترین عالم دینی در این حوزه مبارکه بود.

در زمان مرحوم آیت الله بروجردی از بزرگ ترین علمای این استاد بزرگوار، در زمان مرحوم آیت الله سید محمدرضا گلپایگانی، همراه و مشاور علمی و عملی ایشان و در زمان انقلاب نیز در آنجا به شمار می رفت. اعتماد و اطمینان من از خمینی بود.

ایشان سالها رکن اصلی شورای نگهبان بودند و از آن زمان تاکنون همواره در امور انقلاب و کشور دلسوز و مسئولیت پذیر بوده و غالباً مرا آگاه نموده و از نظرات و مشورت های خود بهره مند می گردند.

استعداد شعری، حافظه تاریخی، پرداختن به مسائل اجتماعی از دیگر ابعاد شخصیتی این عالم کهن و اصیل بود.

درگذشت ایشان برای جامعه علمی دینی کشور مایه تاسف است. اینجانب این مصیبت وارده را به خانواده محترم و فرزندان گرامیشان و نیز به مراجع عظام و علمای حوزه علمیه و محبان و طالب آن حضرت بویژه در شهرستان کوم و گلپایگان تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای ایشان رحمت و مغفرت مسئلت دارم.

سید علی خامنه ای

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید