آیت الله صافی گلپایگانی به معنای واقعی کلمه الگوی تقوا و فضیلت در تاریخ معاصر محسوب می شود.

ساعت: 14:26
تاریخ انتشار: 14/11/1400
کد خبر: 1805707

امام جمعه اراک گفت: آیت الله العظمی شیخ لطف الله صافی گلپایگانی، وکیل زمان شناس و با بصیرت از شخصیت های برجسته حوزه بود و در تاریخ معاصر نمونه واقعی تقوا و فضیلت به شمار می رفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; آیت الله گربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ظهر امروز در مراسم یادبود مرحوم آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی در مسجد مقدس اراک اظهار داشت: الگوهای واقعی تقوا و تجدد مورد توجه است.

دری نجف آبادی گفت: رحلت آیت الله صافی گلپایگانی برای جامعه دینی و حوزوی بسیار سخت است و رحلت این شخصیت فرهیخته و ارزشمند برای جهان اسلام و ملت های مسلمان تاسف بار است و امت اسلامی حمایت های زیادی را از دست داده است.

وی ادامه داد: این عالم وارسته یک قرن از عمر خود را در خدمت اعتلای معارف الهی و اعتلای اسلام سپری کرد و اسوه زهد، مجاهدت، جامعه نیکو، اخلاق و تواضع، رأفت و فضیلت بود.

امام جمعه اراک گفت: آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در طول عمر شریفشان علاوه بر تدریس، تحقیق و تلاش در راه اعتلای اسلام و انقلاب و دلسوزی به مستضعفین جهان، پدری خوب و با بصیر برای طلاب، روحانیت و همه بودند. فعالان در ترویج فرهنگ ایمان و پاسداشت مکتب نورانی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بود.

دری نجف آبادی گفت: حضرت آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی بزرگانی چون شیخ عبدالکریم حائری و آیت الله العظمی بروجردی در قم و سید جمال حنصاری و دیگر بزرگان نجف را درک می کنند و از محضر این اساتید برجسته بهره می برند.مکتب بیته. نبودشان غم بزرگی برای علما و حوزه های علمیه است.

وی افزود: این عالم وارسته و برادر گرانقدرشان مرحوم آیت الله علی صافی گلپایگانی از مشاوران و معتمدین آیت الله العظمی بروجردی بودند و خدمات ارزنده این دو برادر به مکتب اسلام و تشیع بر هیچکس پوشیده نیست. ”

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: وکیل الهی و ولایی با نهضت امام خمینی (ره) و انقلاب و نظام اسلامی و نقش مؤثر و ماندگار ایشان در سال های پس از انقلاب و حمایت همه جانبه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همراهی کردند. مجلس خبرگان و هیأت امنا.» این هم بسیار قابل تقدیر است.

وی خاطرنشان کرد: زهد، تقوا، ولایت مداری و فضایل علمی و اخلاقی این مرد بزرگ، مردم ایران و پیروان مکتب اهل بیت(ع) را مجذوب خود کرده و امروز همه شیعیان جهان به سفر رفته اند. در غیاب او .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید