واکنش روحانیت به انتشار مطلبی علیه آیت الله صافی گلپایگانی

واکنش روحانیت به انتشار مطلبی علیه آیت الله صافی گلپایگانی

روز جدید : روحانیت نظامی با انتشار بیانیه ای به انتشار مطلبی علیه آیت الله العظمی صافی گلپایگانی واکنش نشان داد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

به نام خدا
ملت عزیز ایران!
امام صادق (علیه السلام) می فرماید: «اگر خداوند برای بنده خود خیری بخواهد او را متکلم قرار می دهد» و لذا اگر خداوند برای جامعه ای خیر بخواهد آن را با علم دینی واقعی سیراب می کند.

پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) نیز می فرماید: «علما میراث انبیاء; دانشمندان وارثان انبیا هستند». خداوند متعال نیز در قرآن حکیم فرمود: «ما به ابراهیم کتاب و قدرت باطنی حکمت دادیم» و مراد از حکمت چنانکه علما می گویند رسیدن به حقیقت از راه علم و عقل است. آری انبیا و اولیا و علما با اتکا به علم الهی و برخورداری از علم و عقل، راهنمای انسان به سوی سعادت و حیات طیبه و موفقیت دنیوی و اخروی بوده و هستند.

سرزمین ایران به لطف خداوند متعال حکیمان و عالمان بسیاری داشت. راز بقا و قابل اعتماد بودن در این مرز و بوم داشتن این سرمایه عظیم و دوستی همیشگی آنهاست. حقوقدانان، فیلسوفان، مفسران، متکلمان، نویسندگان، هنرمندان، پزشکان، ریاضی دانان و سایر علما در فرهنگ و تمدن ایران اسلامی جایگاه والایی داشته اند. خوشبختانه این شخصیت متعالی و متمدن پس از انقلاب اسلامی با عزت و احترام بیشتری مطرح، شکوفا و بالنده است. عبادت و ستایش دانشمندان و اندیشمندان نشانه وفاداری به علم و پیمودن راه خرد و اندیشه است.

آنچه امروز و در برخی از بیانات و نوشته های منتشر شده درباره علما و بزرگان و کارشناسان فرهیخته و متقی می بینیم، خطری است که در دوره های تاریخی با آن مواجه بوده ایم و پیامدهای منفی آن را چندین برابر دیده ایم.
جامعه روحانیت رزمی با حمایت مقام معظم رهبری و مرجعیت عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (سد عزه) همگان را به تأمل و تأمل در فرمایشات این بزرگان و پرهیز از تنگ نظری و تنگ نظری دعوت می کند. تحقیر امیدواریم ملت آگاه ایران به رهبری رهبر فرزانه انقلاب اسلامی (تله بقا) و مراجع معظم و همه اندیشمندان، فرهیختگان و دلسوزان ایران و اسلام، شرایط سخت کنونی را پشت سر بگذارند و شاهد آرامش باشند. رفاه، انسجام، عزت، امنیت ملی و ارتقای بیشتر فرهنگ دینی و اجتماعی؛ به خواست خدا.

و سلام بر تو و رحمت و برکات خدا
جامعه روحانیت مبارز
7 آبان 1400

دیدگاهتان را بنویسید