ابراز تاسف کنفدراسیون فوتبال آسیا از تصمیم حذف سرخابی ها/ استقلال در نیم فصل اول لیگ برتر عملکرد درخشانی از خود به نمایش گذاشت.

ساعت: 11:48
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۵
کد خبر: 1800599

الزامات فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا برای حضور زنان در استادیوم ها باید رعایت شود.

سرمربی سابق تیم فوتبال استقلال گفت: استقلال در نیم فصل اول لیگ برتر عملکرد درخشانی داشت اما برای دیدارهای باقی مانده رقابت ها سخت خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجید نامجومطلق بازیکن سابق تیم ملی و مربی سابق تیم فوتبال استقلال در مراسم تشییع پیکر تیم ملی فوتبال بانوان گفت: خیلی خوشحالم که تیم بانوان به مرحله نهایی جام ملت ها راه یافت و امیدوارم این اتفاق بیفتد. تیم بسیار موفق است، دلیل اول این است که می دانیم زنان به اندازه مردان زحمت می کشند و به دنبال افتخار هستند، دلیل دوم فراهم کردن فضا و بستری برای دیدن بیشتر زنان و شکستن مرز بین زن و مرد است.

وی افزود: همچنین یکسری الزامات از سوی فیفا و AFC برای حضور بانوان در ورزشگاه ها داریم که باید رعایت شود. وضعیت زنان ما در آسیا نشان می دهد که باید تابوها شکسته شود و برای ورود زنان به ورزشگاه ها مجوز صادر شود. این دیگر دست ما نیست و اگر می خواهیم در آسیا برجسته شویم و فعالیت حرفه ای داشته باشیم باید این شرایط را ایجاد کنیم.

پیشکسوت فوتبال ایران درباره حذف سرخابی ها از لیگ قهرمانان آسیا گفت: باید متاسف و ناراحت باشم که دو تیم پرطرفدار آسیایی در این رقابت ها حضور ندارند. این به ضرر فوتبال ما و آسیاست. معتقدم خود کنفدراسیون آسیا با بیشترین تأسف این تصمیم را گرفت چرا که حضور این دو تیم داغ مسابقات آسیایی است. استقلال دو بار برد و پرسپولیس دو بار به فینال رسید که مایه افتخار آسیاست. آنها خودشان از همه ناراحت هستند و حضور سرخابی ها می تواند جذابیت بازی ها را بیشتر کند.

وی در این رابطه تصریح کرد: اگر از بعد دیگری نگاه کنیم; اینکه باید به سمت فوتبال حرفه ای حرکت کنیم و شاید این مانع بتواند یک جهش اجباری و موفقیت باشد. اگر می خواهیم در آسیا کار کنیم باید مشکلاتمان را حل کنیم. به قول آقایان ما چند سالی است که به AFC دروغ می گوییم و یک روز فهمیدند. امروز عصر تکنولوژی و ارتباطات است و می دانند که ما اصول این حرفه را زیر پا گذاشته ایم.

وی در پایان تاکید کرد: امیدوارم روزی این مشکلات را از ریشه حل کنیم و به فکر ساختاری مناسب برای باشگاه ها و فوتبال حرفه ای باشیم. فکر می کنم با توجه به ثروتی که در کشور وجود دارد به راحتی می توانیم این باشگاه ها را طبق قوانین AFC اداره کنیم.

سرمربی سابق تیم فوتبال استقلال درباره عملکرد این تیم در نیم فصل اول لیگ برتر اظهار کرد: استقلال در نیم فصل اول عملکرد خوب و درخشانی داشت و با پیشرفت مسابقات به آمادگی رسید و در صدر قرار گرفت. از جدول امیدوارم در نیم فصل دوم هم این روند ادامه داشته باشد اما باید این را هم در نظر بگیریم که در نیم فصل دوم شرایط سخت است.

وی در پایان گفت: برخی از تیم ها برای سقوط نکردن، برخی برای کسب سهمیه و برخی دیگر برای کسب سهمیه تلاش می کنند، بنابراین او باید استقلال خود را تقویت کند و مانند نیمه اول در صدر باشد. فصل. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید