تاریخ شروع لیگ تقریبا نهایی شده است. نیم فصل قبل از جام جهانی را تمام می کنیم/ 5 ورزشگاه وارد چرخه لیگ برتر فوتبال نشده اند!


ساعت: 16:20
تاریخ ارسال: 04/11/1401
کد خبر: 1880295

شاید مربیانی که به جلسه نمی آمدند کار مهم تری داشتند.

رئیس کمیته برگزاری سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: تاریخ شروع لیگ تقریبا نهایی شده است و تلاش می کنیم نیم فصل اول را قبل از جام جهانی به پایان برسانیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ پس از جلسه امروز سهیل مهدی رئیس کمیته برگزاری لیگ فوتبال ایران گفت: خوشحال می شویم اگر همه سرمربیان بیایند و موظف باشیم از آنها دعوت کنیم. گوش دادن به مکالمات آنها باید تلاش کنیم کمترین نقص را داشته باشیم و نظر سرمربیان خیلی بهتر است.

وی ادامه داد: شاید مربیانی که نیامده اند نظری نداشته باشند یا کار مهم تری داشته باشند. این جلسات به مربیان و ما کمک می کند و اگر نیایند مشکلی نیست. سازمان لیگ خانه همه بازیکنان فوتبال است.

رئیس کمیته برگزاری سازمان لیگ فوتبال درباره تاریخ شروع لیگ برتر خاطرنشان کرد: تاریخ شروع لیگ تقریبا نهایی شده است. مربیان نظر خود را داده اند و تاریخ مورد نظر را با سرمربی تیم ملی هماهنگ می کنیم. روز سه شنبه تقویم لیگ را نهایی و اعلام می کنیم و بر اساس آن بازی ها را قرعه کشی می کنیم.

مهدی درباره زمان برگزاری سوپرجام فوتبال ایران تصریح کرد: با توجه به مصادف شدن ایام محرم با تاریخ پیشنهادی لیگ برتر، می خواهیم بازی ها را دیرتر آغاز کنیم. برای انجام مسابقات محدودیت داریم و سرمربی تیم ملی قبل از فیفادی وقت اضافه درخواست کرد. اولویت و زیباترین وضعیت این است که سوپرجام قبل از لیگ برگزار شود. برای ما بسیار مهم است که نظر همه از جمله سرمربی تیم ملی را جلب کنیم و اگر نتوانیم نظر او (اسکوچیچ) را جلب کنیم، باید تاریخ دیگری را اعلام کنیم.

وی درباره لزوم برگزاری مسابقات لیگ برتر در روزهای آخر هفته گفت: اگر هر هفت روز یک بار مسابقات برگزار کنیم، مسابقات در تعطیلات آخر هفته خواهد بود. فاصله بین بازدیدها پنج یا شش روز است. سعی می کنیم برنامه را نزدیک به روزهایی که تماشاگران بیشتری به ورزشگاه می آیند برنامه ریزی کنیم. با این حال ما با فشار جام جهانی روبرو هستیم و نمی توانیم هر جمعه یک بازی داشته باشیم. تلاش می کنیم نیم فصل اول را قبل از جام جهانی به پایان برسانیم.

رئیس کمیسیون مسابقات سازمان لیگ اذعان داشت: نمایندگان باشگاه ها درخواست هایی داشته اند و همه موارد را به نظر دبیر کل فدراسیون فوتبال ارجاع می دهیم. او مسئولیت کامل این موضوع را بر عهده دارد و در صورت تایید نهایی، تقویم لیگ برتر را اعلام خواهیم کرد.

مهدی با اشاره به ورزشگاه های غیراستاندارد میزبانی لیگ برتر خاطرنشان کرد: پنج ورزشگاه وارد چرخه مسابقات ما نشده اند. کارگران ورزشگاه شهید وطنی قائم شهر به صورت شبانه روزی در حال کار هستند اما ممکن است این ورزشگاه در دو سه هفته اول آماده نباشد. ورزشگاه های یادگار امام (ره) تبریز، تختی آبادان، شهید باهنر کرمان و مرحوم انزلی نیز از رده خارج شدند و باشگاه ها باید ورزشگاه های جایگزین معرفی کنند.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب بسیاری از ورزشگاه های کشورمان گفت: این مشکل تقصیر ما نیست و از نظر زیرساختی در همه استان ها ضعیف هستیم. اگر در تهران که کلانشهر ماست، چهار ورزشگاه نام ببرید که می توانیم لیگ برتر را در آنجا برگزار کنیم، ممنون می شوم! ورزشگاه اراک نیز ایرادات جزئی مانند دروازه ورودی، خبرنگاران و هواداران دارد.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا نگران شرایط ورزشگاه آزادی هستید، گفت: سازمان توسعه و تجهیز اماکن ورزشی مسئولیت بسیاری از ورزشگاه ها را بر عهده دارد و تنها ساختمان تخصصی استادیوم سازی است. آنها تست های لازم را انجام می دهند و به هواداران اطمینان می دهند. انجام مسابقات وظیفه ماست و تامین امنیت وظیفه مالک ورزشگاه است که قطعاً تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید