30 مرداد فصل جدید لیگ برتر را آغاز می کنیم / شاید سوپرکاپ قبل از فصل نرسد


ساعت: 12:22
تاریخ انتشار: 1401/03/30
کد خبر: 1877268

ما زیرساخت های مناسبی در استان ها نداریم و حتی ورزشگاه آزادی نیز نیاز به بازسازی دارد.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال گفت: با سوپرجام قهرمانی جدید را برگزار می کنیم مگر اینکه شرایط مهیا نباشد و سوپرجام را به زمان دیگری موکول کنیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ سهیل مهدی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال در حاشیه دیدار با مسئولان حراست گفت: یکی از الزامات برگزاری مسابقات ماموران حراست هستند. با توجه به سختی‌هایی که همیشه با نیروی انتظامی انجام داده‌ایم، بسیاری از این وظایف توسط این بستگان انجام می‌شود، اما اگر نتوانیم مأموران امنیتی را پوشش دهیم، به بسیاری از سوالات پاسخ نمی‌دهیم. این کارمندان جایگاه ویژه ای دارند و نمی توانیم یک شبه به این جایگاه برسیم. آموزش ها را شروع کردیم و این سومین کارگاه ماست. امیدوارم این سمینار به ما کمک کند تا خیلی سریعتر در حد استانداردهای آسیایی باشیم.

وی درباره وضعیت ورزشگاه های لیگ برتر گفت: دو مشکل بزرگ داریم که هر دو به زیرساخت های ما مربوط می شود. زیرساخت های مناسبی در استان ها نداریم و حتی ورزشگاه آزادی هم نیاز به بازسازی دارد. پس از سال ها بدون بررسی، ما از نظر خدمات ارائه شده به طرفداران بسیار عقب هستیم. مهمتر از همه، ما باید چشم انداز داشته باشیم و استادیوم های قدیمی را به روز کنیم. متاسفانه بسیاری از استادیوم ها آمادگی پذیرش را ندارند. فصل گذشته ورزشگاه های شهید وطنی شرایط برگزاری آن را نداشت و خاطره شیرازی تقریباً آماده نبود.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: امسال نیز از ورزشگاه آنوسالی سیروس بازدید کردیم که این ورزشگاه دارای مشکلاتی است و طبق تصمیم تا زمانی که تجهیزات آماده نشود، صلاحیت میزبانی را ندارد. از ورزشگاه شهید وطنی هم بازدید کردیم. حرکت هایی که در پیش است انجام شده و امیدوارم بقیه کارها انجام شود. فکر می کنم روزهای سختی برای این ورزشگاه برای رسیدن به مسابقات وجود دارد. ورزشگاه های دیگر مانند تختی آبادان قدیمی است و ما در مسجدسلیمان مشکل اسکان داریم و همه تیم ها به این موضوع معترض هستند. برای ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز هم تذکرات لازم را برای فرسودگی سکوها دادیم که مثل سنگ به هواداران داده می شود و شرایط خوب نیست. اصولاً با تعدادی از ورزشگاه های قدیمی سروکار داریم و از آنها می خواهم حداقل ایمن سازی انجام دهند.

سهیل مهدی در خصوص مشکل نبود محل دفن زباله در تهران تصریح کرد: تهران یکی از نیازمندترین استان ها از نظر زیرساختی است. الان فقط ورزشگاه دستگردی و آزادی را داریم. ورزشگاه تهتی به مرحله بهره برداری نرسیده و ورزشگاه قدس هنوز آماده چمن نیست. در صورت تهیه دو سه قطعه برای شهر بزرگ تهران کم است. شاید خوزستان الان منابع بهتری نسبت به تهران داشته باشد. مازندران و گیلان هم خیلی ضعیف هستند. اکثر بازیکنان ما الان مازندرانی هستند اما هنوز در این استان ورزشگاه نداریم.

وی در این خصوص گفت: فردا به کرمان سفر می کنم و از ورزشگاه های این شهر دیدن می کنم. بعید می دانم ورزشگاه شهدای مس حداقل به نیم فصل برسد یا خیر، اما باشگاه مس قول مرمت ورزشگاه امام علی (ع) را داده است. امیدواریم به سمت توسعه زیرساخت ها حرکت کنیم. هر چه زیرساخت ها بهتر باشد، مسابقات ما بهتر خواهد بود. گاهی ما ورزشگاه نداریم و ورزشگاهی مثل انقلاب کرج هفته ای دو یا سه بازی میزبانی می کند.

رئیس کمیته مسابقات لیگ برتر در پاسخ به این سوال که جلسه هواداران برای تعیین زمان شروع مسابقات لیگ برتر چه زمانی برگزار می شود، تاکید کرد: می توانستیم این هفته جلسه هواداران را برگزار کنیم، اما قرارداد بسیاری از مربیان به این صورت است. هنوز امضا نشده اند سعی می کنیم از بین 16 تیم حداقل 12 مربی را انتخاب کنیم تا بتوانیم نظر همه تیم ها را داشته باشیم. تاکنون مربیان هفت تیم مشخص شده اند. برنامه ما مشخص است و می توانیم آن را اعلام کنیم اما سعی می کنیم نظر این نزدیکان را داشته باشیم. طبق برنامه ریزی ما 19 مرداد ماه شروع مسابقات لیگ برتر است.

مهدی با بیان اینکه برخی لیگ های آسیایی به تیم های ملی خود خدمت کرده و مسابقات را تعطیل کرده اند و اگر اسکوچیچ درخواست کرده باشد، مکانیسمی وجود دارد، اذعان داشت: تمام خط قرمز لیگ، تیم ملی است. ما موظف هستیم برنامه ریزی خود را طبق تقویم مسابقات هماهنگ کنیم. کار سختی داریم اما در نهایت در خدمت تیم ملی هستیم. طبق هر پیام و اعلامی از سوی مدیران فدراسیون هر تصمیمی را خواهیم گرفت.

مسئول مسابقات لیگ برتر درباره تخصیص سهمیه لیگ قهرمانان آسیا گفت: تصمیم گیری برای معرفی چهار سهمیه در اختیار کمیسیون صدور مجوز حرفه ای است. البته این موضوع قطعا پس از مشورت با رئیس فدراسیون، هیات رئیسه فدراسیون و هیات رئیسه سازمان لیگ انجام خواهد شد.

مهدی درباره تاریخ برگزاری سوپرجام نیز گفت: 30 مرداد ماه شروع لیگ است که بعد از روزهای تاسوعا و عاشورا است. تلاش می کنیم بعد از این روزها لیگ را با سوپرجام شروع کنیم تا تداخلی ایجاد نشود. پیش بینی ما برای سوپرجام 20 یا 21 آگوست است. لیگ جدید را با سوپرجام برگزار می کنیم مگر اینکه شرایط مهیا نباشد و مجبور شویم سوپرجام را به زمان دیگری موکول کنیم. تلاش ما این است که نیم فصل اول لیگ برتر با جام جهانی مصادف شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید