شاید گام بعدی تعلیق لیگ برتر باشد/در فصل جدید 30 درصد تماشاگران می توانند وارد شوند


ساعت: 13:09
تاریخ انتشار: 05/07/1401
کد خبر: 1886291

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: شاید قدم بعدی کنفدراسیون آسیا توقف لیگ برتر ایران باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سهیل مهدی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال درباره انتشار خبر تعلیق احتمالی لیگ برتر فوتبال ایران از سوی کنفدراسیون آسیا گفت: در سال های اخیر بارها گفته ام که تیغ حسابرسی هر روز تیزتر می شود. روز . وقتی تیم های ایرانی از لیگ قهرمانان محروم می شوند، نمی دانم چه ربطی به ما دارند که استانداردها را رعایت کنیم. شاید قدم بعدی تعلیق لیگ باشد.

وی ادامه داد: حتی اگر لیگ ایران تعلیق نشود، اگر از حضور در لیگ قهرمانان آسیا محروم شویم، انگیزه ای برای حضور در لیگ وجود نخواهد داشت. تعلیق لیگ هنوز اعلام نشده اما به تدریج اخطارها بیشتر شده است. دلیل این امر عدم رعایت اصول حرفه ای مانند یک سالن ورزشی استاندارد یا پرداخت بدهی است.

عضو سابق کمیته صدور مجوز حرفه ای فدراسیون فوتبال درباره احتمال محرومیت استقلال و پرسپولیس از حضور در لیگ قهرمانان آسیا در فصل آینده گفت: هنوز از محرومیت این تیم ها یا سایر تیم های ایرانی مطلع نشده ایم. اما وقتی آنها می روند و بدهی ها و موارد جدید اضافه می شود، گرفتن مجوز حرفه ای دشوارتر می شود.

وی در خصوص حضور تماشاگران در فصل آینده لیگ برتر گفت: بر اساس آخرین دستورالعملی که از سوی وزارت کشور و ستاد ملی مقابله با کرونا به ما ارسال شده، 30 درصد تماشاگران مجاز به ورود هستند. استادیوم این قانون تا زمانی که بخشنامه جدیدی صادر نشود به قوت خود باقی است. از مسئولان استانی می خواهم برای حضور 30 ​​درصدی تماشاگران اقدام کنند. از این 30 درصد، 10 درصد متعلق به تیم میهمان است.

مهدی در پاسخ به این سوال که آیا سازمان لیگ نباید نقش پررنگ تری نسبت به هیئت تدارکات برنامه ریزی مسابقات داشته باشد، گفت: با توجه به اینکه بخش اعظم نظم و امنیت مسابقات مربوط به نیروی انتظامی است، نظر شورای امنیت منطقه ای بسیار مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید