اتحادیه اروپا از تل آویو می خواهد تا شهرک سازی ها را متوقف کند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مقامات اتحادیه اروپا بار دیگر خواستار توقف شهرک سازی غیرقانونی اسرائیل در اراضی خصوصی فلسطینیان در کرانه باختری شدند.

نمایندگان اتحادیه اروپا در شورای امنیت صبح سه شنبه گفتند: «ما از اسرائیل می خواهیم که طرح های ساخت شهرک های جدید را متوقف کند».

به گزارش وب سایت الجزیره، نمایندگان اتحادیه اروپا در این شورا همچنین تاکید کردند: معرفی شش سازمان فلسطینی از اسرائیل به عنوان گروه های تروریستی مایه نگرانی شدید است.

پیشتر مقامات آمریکایی و صهیونیستی به یک سایت خبری گفته بودند که کاخ سفید به کابینه تل آویو فشار می آورد تا از استقرار در کرانه باختری خودداری کند.

شهرک‌های اسرائیلی تحت ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، جهش چشمگیری را تجربه کرده‌اند، به طوری که تل‌آویو، به گفته منابع صهیونیستی، در سال 2020 12159 واحد جدید صهیونیستی ساخته است که از سال 2012 تاکنون بی‌سابقه است.

این در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل در 23 دسامبر 2016 قطعنامه 2334 را برای پایان دادن به شهرک سازی رژیم صهیونیستی در فلسطین تصویب کرد.

این قطعنامه با تاکید بر غیرقانونی بودن شهرک سازی های اسرائیل در سال 1967، از تل آویو خواست تا شهرک سازی در کرانه باختری از جمله بیت المقدس شرقی را متوقف کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید