اتحادیه اروپا صلاحیت اخلاقی برای متهم کردن مسکو به جنایات جنگی در اوکراین را ندارد


ساعت: 09:33
تاریخ انتشار: 08/02/1401
کد خبر: 1905461

وزارت خارجه روسیه بیانیه‌ای صادر کرد که گفت: اتحادیه فاقد اقتدار اخلاقی برای متهم کردن مسکو به جنایات جنگی در اوکراین است، زیرا اتحادیه در سال‌های گذشته رنج شهروندان و غیرنظامیان در منطقه دونباس (جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک) در شرق اوکراین را نادیده گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش راشاتودی، وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که اتحادیه صلاحیت اخلاقی متهم کردن مسکو به جنایات جنگی در اوکراین را ندارد، زیرا این اتحادیه در سال های اخیر باعث رنج شهروندان و غیرنظامیان در دونباس شده است. منطقه (جمهوری های دونتسک و لوهانسک) او شرق اوکراین را نادیده گرفته است.

این بیانیه وزارت امور خارجه روسیه پس از آن صادر شد که شورای اتحادیه اروپا به عنوان مهمترین نهاد تصمیم گیری در این اتحادیه روز جمعه روسیه را به جنایات جنگی در اوکراین و پس از حملات موشکی و پهپادی اخیر علیه اوکراین متهم کرد. .

مسکو در بخشی دیگر از این بیانیه با رد این اتهامات اتحادیه اروپا، آنها را اوج ریاکاری کشورهای اروپایی توصیف کرد.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: اتحادیه اروپا موقعیت و حق اخلاقی صحبت در مورد جنایات جنگی را از دست داده است، زیرا هشت سال است که کشورهای اروپایی چشم خود را بر کشتار غیرنظامیان، زنان و کودکان بسته اند. در منطقه دونباس توسط رژیم کیف».

وزارت خارجه روسیه همچنین کشورهای اروپایی را به “سرپوش گذاشتن بر جنایات رژیم در کیف” متهم کرد و تاکید کرد که اتحادیه اروپا به جای تلاش برای دستیابی به صلح، “بدون فکر مبالغ هنگفتی را برای طولانی کردن جنگ خرج می کند”.

با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، ایالات متحده و کشورهای اروپایی برای جلوگیری از پیشروی نظامی روسیه و حمایت از اوکراین، تحریم های سنگینی را علیه مسکو اعمال کردند و در عین حال مقدار زیادی تسلیحات نظامی به اوکراین ارسال کردند.

روسیه در 24 فوریه (5 مارس 1400) عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف از این عملیات را حمایت از افرادی اعلام کرد که “به مدت 8 سال هدف آزار و اذیت و نسل کشی رژیم اوکراین در دونباس (در شرق اوکراین) قرار گرفته اند.

دیدگاهتان را بنویسید