مسکو آمریکا را به دخالت مستقیم در حملات اوکراین به خاک روسیه متهم کرده است

این منبع افزود: سازمان های فدراسیون روسیه قطعات الکترونیکی پهپادها را رهگیری کرده اند [پهپاد] اوکراین برای حمله به زیرساخت های روسیه به ویژه در سواستوپل، کریمه، کورسک، بلگورود و ورونژ استفاده می کند. “

Newsweek قادر به تأیید مستقل این ادعاها نبود.

از یک هفته پیش، اوکراین حملات گسترده ای را در روسیه انجام داده است، از جمله حمله به یک نفتکش در فرودگاهی در کورسک. منطقه کورسک هم مرز با اوکراین است، اما حملات بسیار بیشتر به روسیه نیز انجام شده است.

مقامات روسی در آن زمان گفتند که دو انفجار روی داد: یکی در فرودگاه انگلس در منطقه ساراتوف، در حدود 373 مایلی اوکراین، و دیگری شامل یک کامیون سوخت در فرودگاه دیاگیلف در نزدیکی شهر ریازان، در حدود 127 مایلی جنوب شرقی. روسیه مدعی است سایتی در منطقه بریانسک، در 50 مایلی مرز روسیه با اوکراین نیز هدف قرار گرفته است.

این منبع روز جمعه گفت که ارزیابی های آژانس روسی نشان می دهد “مشارکت مستقیم ایالات متحده و لهستان در حمایت نظامی- لجستیکی گسترده از رژیم در کیف، در آماده سازی و اجرای حملات تروریستی مشترک در خاک فدراسیون روسیه.” “

ایستگاه های کنترل این هواپیمای بدون سرنشین توسط شرکت آمریکایی Spektreworks ساخته شده است. شرکتی که راه اندازی و بازرسی اولیه هواپیماهای بدون سرنشین را در فرودگاه اسکاتسدیل در آریزونا انجام می دهد.

این منبع همچنین گفت که سرویس‌های امنیتی روسیه خاطرنشان کردند که مونتاژ نهایی و آزمایش پرواز این پهپادها در خاک لهستان، در نزدیکی فرودگاه رزشوف، که مسکو می‌گوید آمریکا و ناتو از آن به عنوان نقطه اصلی تدارکات نیروهای اوکراینی استفاده می‌کنند، انجام شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده در 15 دسامبر به نیوزویک گفت که ایالات متحده اوکراین را برای انجام حملات در خارج از خاک خود تشویق نمی کند.

سخنگوی بایدن گفت: “بایدن به صراحت گفته است: ما اوکراین را تشویق نخواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد این کشور به خارج از مرزهایش حمله کند.” ما نمی دانیم این جنگ چه زمانی پایان می یابد، اما می دانیم که اوکراین پیروز خواهد شد و آمریکا تا زمانی که این جنگ ادامه دارد با اوکراین متحد خواهد ماند.

وزارت دفاع روسیه اوکراین را متهم کرد که از هواپیماهای بدون سرنشین دوره شوروی در حملات روسیه با هدف “از کار انداختن هواپیماهای دوربرد روسیه” استفاده می کند. برخی از کارشناسان ادعا می کنند که پهپادهای مورد بحث Tu-141 هستند که توسط ارتش شوروی در دهه 1970 و 1980 ساخته شده است.

اگرچه اوکراین مستقیماً مسئولیت این حملات را بر عهده نگرفته است، اما آن را جشن گرفته است. یک مقام ارشد اوکراینی اخیراً به ABC News گفت که نیروهای ویژه اوکراینی در اعماق خاک روسیه هستند و به هدایت پهپادها به حداقل یکی از پایگاه ها کمک کرده اند.

در جریان نشست وزرای خارجه ناتو در 29 نوامبر در بخارست، رومانی، ادگارس رینکویچ، وزیر امور خارجه لتونی، کیف را برای حمله به خاک روسیه تشویق کرد و گفت که اوکراین باید قادر به حمله نظامی در داخل مرز روسیه باشد، زیرا روسیه زیرساخت های حیاتی اوکراین را کنترل می کند. جهت دار

رینکویچ به بلومبرگ گفت: «ما باید به اوکراین اجازه دهیم تا از سلاح برای هدف قرار دادن سایت‌های موشکی یا فرودگاه‌هایی استفاده کند که این عملیات‌ها از آنجا آغاز می‌شوند.

سفارت روسیه در ریگا، لتونی، در آن زمان از اظهارات رینکویچ ابراز ناخرسندی کرد و آنها را “تحریک برای شروع یک جنگ گسترده” خواند.

در هفته‌های اخیر، روسیه چندین حمله موشکی در اوکراین انجام داده است که پس از اصابت موشک‌ها به برخی از تأسیسات انرژی، باعث خاموشی‌های برق شد. این موشک ها همچنین زیرساخت های حیاتی را در نزدیکی شهر جنوبی زاپوروژیه هدف قرار دادند.

دیدگاهتان را بنویسید