روسیه آمریکا را به ریاکاری متهم کرده است

ساعت: 05:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۱
کد خبر: 1791381

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به بیانیه ای مبنی بر تغییر ماموریت سیا و تمرکز بیشتر بر چین و روسیه، گفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اسپوتنیک، یک روز پس از انتشار گزارشی درباره ماموریت جدید اطلاعاتی آمریکا برای مقابله با روسیه و چین، سخنگوی وزارت خارجه روسیه به این گزارش واکنش نشان داد.

روز جمعه، سیا اعلام کرد که سیا به دنبال بازنگری در شبکه آموزشی و مدیریتی خود برای فاصله گرفتن از اهداف “ضد تروریسم” و تمرکز بیشتر بر مخالفان سنتی و پیچیده ایالات متحده، چین و روسیه است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به این گزارش، مقامات آمریکایی را به ریاکاری متهم کرد و گفت که فعالیت جدید سیا دقیقاً همان چیزی است که ایالات متحده و ناتو روسیه و چین را به آن متهم می کنند. آیا واقعاً یک کشور می تواند به فعالیت های اطلاعاتی و جاسوسی علیه دیگران بپردازد؟ من مایلم واشنگتن به این سوال پاسخ دهد.

به گزارش CNN، انتظار می‌رود اطلاعات سیا در مناطق دورافتاده، از جمله مکان‌هایی که «برای چین حیاتی تلقی می‌شوند»، مانند غرب آفریقا، جایی که پکن سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی قابل توجهی انجام داده است، افزایش یابد. همچنین انتظار می رود که ماموران سیا آموزش های جغرافیایی ویژه ای را با تمرکز بر یادگیری زبان های محلی و سایر دانش های لازم در یک محیط منطقه ای خاص دریافت کنند.

سیا همچنین امیدوار است که ماموران چینی زبان بیشتری را استخدام کند. در اوایل ماه اکتبر، سیا یک مرکز ماموریت جدید مستقر در چین را راه اندازی کرد که بر عملیات اطلاعاتی مرتبط با پکن متمرکز بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید